Gdy mowa o ekonomii, naszą uwagę przykuwają wielkie nazwiska i korporacje, które swoim zasięgiem zdają się rysować obraz całego rynku. Ale czy to nie jest perspektywa zniekształcona? Przecież to właśnie na barkach małych i średnich przedsiębiorstw spoczywa znaczna część naszej gospodarki.
Dlatego dzisiaj zmieniamy perspektywę i skupiamy się na tych, którzy na co dzień prowadzą walkę o swoje miejsce na rynku, nieustannie pokonując różnorodne wyzwania. Oddajemy głos przedstawicielom biznesu małego i mikro. To oni są dzisiaj naszymi gośćmi i to ich historie stawiamy w centrum uwagi.
Paweł Sierpiński, który stoi na czele agencji content marketingu New Media Project, mówi o tym, co mu najbardziej przeszkadza w rozwinięciu biznesowych skrzydeł i czy nowy rząd pomoże sektorowi MŚP.
Cezary Bachański, ekspert WEI i szef agencji zatrudnienia Inter-Factor Polska, wyjaśnia, dlaczego obecna definicja małych i średnich firm jest fatalna i jakie wiążą się z tym utrudnienia w codziennej działalności gospodarczej.
Jacek Zieliński, zarządzający startupem Diligo Solutions, wskazuje korzyści, które biznesowy Goliat może odnieść ze współpracy z technologicznym Dawidem. Tłumaczy też, dlaczego współpraca między organizacjami różnej wielkości jest lepsza niż rywalizacja na śmierć i życie.
Szukaj Pulsu Biznesu do słuchania w Spotify, Apple Podcasts, Podcast Addict lub w Twojej ulubionej aplikacji
Goście:
1'17" Paweł Sierpiński o bolączkach drobnego przedsiębiorcy
8'40" Cezary Bachański o potrzebie rozdzielenia małych i średnich
24'25" Jacek Zieliński o korporacyjnych partnerach MŚP