MSZ zaprasza firmy na misje

Małgorzata Grzegorczyk
opublikowano: 2011-09-12 10:53

W 2010 r. resort pomógł 130 przedsiębiorcom

Od października do grudnia polskie firmy mają szansę promować się u boku wiceminister Beaty Stelmach.

Bruksela, Madryt, Casablanca, Lizbona, Kopenhaga, Amsterdam, Dublin i Werona — to tu polscy przedsiębiorcy mogą promować się w ramach misji gospodarczych zleconych przez Ministerstwo Spraw Zagranicznych (MSZ). W każdej misji ma wziąć udział 5-7 firm oraz Beata Stelmach, wiceminister MSZ. Misje trwają 2 dni, koszty przelotów, zakwaterowania i wyżywienia pokrywają uczestnicy, a za organizację seminariów płacą organizatorzy.

MSZ organizuje misje w związku z polską prezydencją w UE. To tylko jeden ze sposób promowania gospodarki przez ministerstwo. Resort wspiera też firmy działające za granicą. W ubiegłym roku pomógł ponad 130 przedsiębiorcom (czyli prawie dwukrotnie większej liczbie niż w 2009 r.) w 60 krajach, w tym PGNiG, PKN Orlen, Solarisowi, Cersanitowi czy PWPW. Według informacji "PB", były to interwencje w przypadkach dyskryminacji lub naruszania praw, wsparcie kluczowych transakcji handlowych lub projektów inwestycyjnych oraz promocja i informacja.