MTP: jutro rusza festiwal targowy

Ryszard Gromadzki
07-04-2003, 00:00

720 firm z 24 krajów weźmie udział w czterech imprezach targowych, które odbędą się w dniach 8-11 kwietnia na terenach Międzynarodowych Targów Poznańskich.

W Poznaniu zapowiada się prawdziwy festiwal targowy. W rozpoczynających się we wtorek jednocześnie Międzynarodowych Targach Telekomunikacji Technologii Informatycznych i Elektroniki Infosystem, Targach Maszyn, Materiałów i Usług Poligraficznych Poligrafia oraz Targach Artykułów i Usług Reklamowych Euro-Reklama i debiutujących Targach Produktów i Usług Fotograficznych Eurofoto potwierdziło udział 720 firm. Ich ekspozycja zajmie ponad 13 tys. mkw. powierzchni wystawienniczej.

— Jest to o 120 wystawców więcej niż na ubiegłorocznej edycji tych targów. Sprzedaliśmy również 20 proc. więcej powierzchni — mówi Janusz Mazurczak, przedstawiciel Międzynarodowych Targów Poznańskich, organizatora imprez.

Wśród czterech imprez największym wydarzeniem będą targi Poligrafia. Bierze w nich udział 320 wystawców, którzy wykupili 7,2 tys. mkw. powierzchni. Przedstawicieli MTP nie dziwi rozmach tej imprezy, bo branża jest w dobrej kondycji. Według specjalistów, sektor ten przez lata 90. odnotowywał wysoki poziom wzrostu, a jego produkcja sprzedana zwiększała się w tempie 20-25 proc. rocznie. Prognozy na najbliższe lata są równie obiecujące.

Według danych GUS za II kwartał 2002 r., w branży poligraficznej działa obecnie 18 tys. podmiotów. Firmy dysponują potencjałem umożliwiającym realizację zamówień na najwyższym poziomie. Ważne jest również rosnące zużycie papieru w Polsce. W 2003 r. statystyczny Polak ma zużyć 75 kg, podczas gdy średnia dla krajów UE to 200 kg na mieszkańca.

W przeciwieństwie do Poligrafii, w Infosystemie weźmie udział mniej wystawców niż rok temu.

— Mimo spadkowej tendencji na globalnym rynku wystawienniczym Infosystem pozostaje jednak jedną z największych w kraju imprez wystawienniczych branży — mówi Jerzy Kaczmarek, koordynator targów Infosystem.

Z kolei dobrą frekwencją wystawców cieszą się targi Euro-Reklama, w których weźmie udział ponad 200 firm. Zaprezentują one różnorodne produkty, począwszy od upominków, poprzez nośniki reklam, a skończywszy na usługach reklamowych i wystawienniczych.

W pierwszej edycji Eurofoto zaprezentują się 34 firmy związane z rynkiem fotograficznym. Przemysław Trawa, wiceprezes MTP, liczy, że organizowane po raz pierwszy targi Eurofoto, przyjmą się wśród wystawców i publiczności.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Ryszard Gromadzki

Najważniejsze dzisiaj

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / MTP: jutro rusza festiwal targowy