MTP mają użyteczną stronę

Kamil Kosiński
opublikowano: 2000-09-22 00:00

MTP mają użyteczną stronę

Niektóre witryny firm organizujących imprezy targowe informują o możliwości ściągnięcia z sieci formularza zgłoszeniowego. Ze skorzystaniem z tej oferty mogą być jednak kłopoty. Nie działa bowiem część odnośników do tego typu miejsc.

Najwięksi organizatorzy imprez targowych są obecni w sieci. Na pozór, ich witryny prezentują te same informacje. Przedstawiają kalendarium wystaw organizowanych w danym roku, plan terenów targowych, po krótce informują o branży, jakiej dotyczy dana impreza, oraz o sposobie kontaktu z organizatorami. Sposób prezentacji tych treści zasadniczo jednak różni firmy żyjące z prowadzenia wystaw.

Najbardziej podobne są informacje zamieszczane w rubrykach „o firmie”. Na tym tle wyraźnie wyróżnia się witryna Międzynarodowych Targów Poznańskich (MTP). Można na niej znaleźć kilkudziesięcioletnią historię wystaw w stolicy Wielkopolski, włącznie z archiwalnymi zdjęciami i plakatami.

Więcej informacji można by się spodziewać w opisie organizowanych imprez. Wychodząc z tego założenia można się jednak srogo rozczarować. Skromnie wyglądają pod tym względem opisy imprez organizowanych przez Międzynarodowe Targi Katowickie (MTK) i Biuro Reklamy (BR). Poza opisem branży, dla której przeznaczona jest wystawa, danymi statystycznymi dotyczącymi jej ostatniej edycji oraz telefonami do zespołu organizacyjnego, nic się tam nie znajdzie. Informacje tego typu dotyczą wszystkich organizowanych przez te spółki imprez.

Nie da się tego powiedzieć o witrynie Centrum Targowego Kielce (CTK). Część wystaw jest tam opisana obszernie, z uwzględnieniem nagrodzonych firm i imprez towarzyszących. Jednak odnośniki na podstronach nie otwierają się.

Pożyteczne informacje

Zdecydowanie najlepszą prezentację poszczególnych imprez oferują Międzynarodowe Targi Poznańskie. Każda prowadzona przez spółkę wystawa ma własną domenę, a nie jest tylko jedną z podstron głównej witryny organizatora. Opis imprez zawiera też informacje pomocne w planowaniu udziału w imprezie, m.in. wymienia graniczne terminy zgłaszania uczestnictwa, wpłaty kaucji, zamówienia wpisu do katalogu czy budowy stoiska. Odpowiednie formularze zgłoszeniowe, zlecenia instalacji telefonu, faksu, instalacji wodociągowej, itp. można pobrać z Internetu. Firmom sprowadzającym eksponaty z zagranicy z pewnością przydadzą się dane o obsadzie i godzinach pracy urzędu celnego oraz adresy przedstawicielstw MTP w Stanach Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii, Niemczech i Hongkongu.

Podobne elementy funkcjonalne zajawione są na stronach Biura Reklamy. Z ich wykorzystaniem są jednak kłopoty. Formularze zgłoszeniowe na podstronach poszczególnych imprez nie działają. Można skorzystać tylko z dokumentu zamieszczonego na głównej stronie firmy, który szczegółowo informuje o zasadach uczestnictwa w wystawach. Omawia m.in. zasady anulowania udziału, ubezpieczenia czy podłączania elektryczności do stoisk. Rekomenduje też kilka firm spedycyjnych.

Psy i koty

Biuro Reklamy i MTP są jedynymi firmami, które w połowie września 2000 informowały przynajmniej o niektórych imprezach planowanych na rok 2001. MTP zapowiada przy tym nie tylko imprezy gospodarcze. Spółka przypomina też o odbywających się na jej terenach wystawach psów i kotów rasowych, gołębi i drobiu ozdobnego oraz o jeździeckich mistrzostwach Polski w skokach. W przypadku MTK i CTK takich informacji próżno szukać w sieci. CTK ratuje się przy tym najbardziej przejrzystym planem dojazdu do Centrum Targowego. Wciśnięcie takiego odnośnika na stronie MTK owocuje zaś napisem „strona w budowie”.

Kamil Kosiński

PEŁNA INTERAKTYWNOŚĆ: Strona MTP pozwala ściągnąć z sieci formularze zgłoszeniowe. Za jej pośrednictwem organizatorzy prowadzą także transmisje wideo z najważniejszych wydarzeń.

NIEPOTRZEBNE PASKI: Obsługę witryny Międzynarodowych Targów Katowickich utrudnia nadmierna ilość pasków przewijania, które umieścił twórca strony.

KIELECKIE S-F: Witryna Centrum Targowe Kielce odróżnia się od pozostałych, utrzymaną w ciemnych barwach i przypominającą filmy science-fiction grafiką.

SUROWA FUNKCJONALNOŚĆ: Biuro Reklamy — Zarząd Targów Warszawskich postawiło przede wszystkim na prostotę. Strona spółki odarta jest z jakichkolwiek upiększających efektów graficznych.