„Cześć Anna, jestem botem Multikina i pomogę Ci wybrać i zamówić bilety na film. Rozpocznij” – tak powitał mnie zainstalowany na facebookowym fanpage’u Multikina Polska nowy system automatycznej komunikacji. Jak zapewniają przedstawiciele kompleksu kinowego, MultikinoBota można podpytać o konkretny gatunek filmowy, seanse z danego dnia czy produkcję, którą polecają znajomi. Po dokonaniu rezerwacji lub zakupie biletów system wysyła potwierdzenie na wskazany adres email.

- Cieszymy się, że nasz MultikinoBot jest chętnie używany przez osoby korzystające z Messengera. Pierwsze miesiące pozwoliły nam sprawdzić zachowanie bota w interakcji z naszymi klientami i ulepszyć jego mechanizm – dodaje Wojciech Szymczyk, menedżer w Multikinie.
System był testowany od października 2016 r. Od lutego „obsługuje” oficjalny profil sieci na Facebooku. Bot ma być wykorzystywany również w kampaniach marketingowych Multikina.
- Chatbot to program, który wykorzystuje mechanizm internetowego komunikatora (chata) do symulowania rozmowy z człowiekiem. W swoim działaniu może stosować również inne media, jak grafika czy dźwięk, najczęściej jednak jego funkcjonowanie ograniczane jest do prostej konwersacji. Dzięki dostępnym platformom do tworzenia chatbotów mamy do czynienia z prawdziwym boomem na tego typu rozwiązania, w szczególności wykorzystujące platformę Facebook Messenger. Używając komunikatora Facebooka możemy porozmawiać z botem znającym prognozę pogody, zapytać o porady medyczne czy zagrać w proste quizy. Botów tego typu jest na Facebooku już ponad 30 tys. – wyjaśnia Tomasz Wesołowski z firmy 2040.io.