Multikino zastępuje sprzedawców chatbotem

Anna BełcikAnna Bełcik
opublikowano: 2017-02-03 11:06

Klientów Multikina obsłuży chatbot - od lutego system został podpięty pod facebookowy profil sieci, który skupia ponad 770 tys. osób.

„Cześć Anna, jestem botem Multikina i pomogę Ci wybrać i zamówić bilety na film. Rozpocznij” – tak powitał mnie zainstalowany na facebookowym fanpage’u Multikina Polska nowy system automatycznej komunikacji. Jak zapewniają przedstawiciele kompleksu kinowego, MultikinoBota można podpytać o konkretny gatunek filmowy, seanse z danego dnia czy produkcję, którą polecają znajomi. Po dokonaniu rezerwacji lub zakupie biletów system wysyła potwierdzenie na wskazany adres email. 

MultikinoBot pomoże wybrać film, będzie też stosowany przy realizacji niestandardowych akcji marketingowych.
Fotolia

- Cieszymy się, że nasz MultikinoBot jest chętnie używany przez osoby korzystające z Messengera. Pierwsze miesiące pozwoliły nam sprawdzić zachowanie bota w interakcji z naszymi klientami i ulepszyć jego mechanizm – dodaje Wojciech Szymczyk, menedżer w Multikinie. 

System był testowany od października 2016 r. Od lutego „obsługuje” oficjalny profil sieci na Facebooku. Bot ma być wykorzystywany również w kampaniach marketingowych Multikina. 

- Chatbot to program, który wykorzystuje mechanizm internetowego komunikatora (chata) do symulowania rozmowy z człowiekiem. W swoim działaniu może stosować również inne media, jak grafika czy dźwięk, najczęściej jednak jego funkcjonowanie ograniczane jest do prostej konwersacji.  Dzięki dostępnym platformom do tworzenia chatbotów mamy do czynienia z prawdziwym boomem na tego typu rozwiązania, w szczególności wykorzystujące platformę Facebook Messenger. Używając komunikatora Facebooka możemy porozmawiać z botem znającym prognozę pogody, zapytać o porady medyczne czy zagrać w proste quizy. Botów tego typu jest na Facebooku już ponad 30 tys. – wyjaśnia Tomasz Wesołowski z firmy 2040.io.