Multimedia przegrywają bój z UOKiK

Kary dla menedżerów
opublikowano: 16-12-2018, 22:00

Sąd utrzymał karę dla telekomu za samowolne narzucanie klientom zmian w pakietach telewizji kablowej.

Od 15 grudnia 2018 r. prezes UOKiK jest członkiem Komisji Nadzoru Finansowego. Tego dnia uzyskał prawo do nakładania wysokich kar finansowych na osoby zarządzające przedsiębiorstwami. Karę do 5 mln zł będzie mógł nałożyć na menedżera spółki z sektora finansowego, a do 2 mln zł — z pozostałych branż. Finansowo menedżerowie będą mogli być karani za naruszanie zbiorowych interesów konsumentów oraz za stosowanie przez ich firmy niedozwolonych klauzul w umowach z konsumentami. Sankcje finansowe będą im grozić, gdy prezes UOKiK nałoży karę na przedsiębiorstwo.

Kierowane
 przez Andrzeja Rogowskiego Multimedia zapłacą karę za to, że 
jednostronnie wprowadzały zmiany w pakietach programowych i gdy jakiś 
kanał wypadał z oferty, zastępowały go innym bez uzgodnienia tego z 
klientem.
Zobacz więcej

Kierowane przez Andrzeja Rogowskiego Multimedia zapłacą karę za to, że jednostronnie wprowadzały zmiany w pakietach programowych i gdy jakiś kanał wypadał z oferty, zastępowały go innym bez uzgodnienia tego z klientem. Fot. Marek Wiśniewski

Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (SOKiK) potwierdził, że Multimedia Polska w sposób niezgodny z prawem traktowały klientów. Tym samym przyznał rację prezesowi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK), który w 2015 r. za bezprawne praktyki nałożył na spółkę karę finansową wysokości 4,8 mln zł. Wyrok sądu nie jest jeszcze prawomocny. Notowane na GPW Multimedia Polska czekają na pisemne uzasadnienie. Po zapoznaniu się z nim zdecydują,czy odwołają się do wyższej instancji.

— Nie będziemy komentować sprawy — ucina Krystyna Kanownik, rzeczniczka operatora kablówki.

Problemy Multimediów zaczęły się w 2014 r., kiedy do urzęduantymonopolowego zaczęły napływać skargi konsumentów niezadowolonych, że dostawca telewizji kablowej jednostronnie wprowadza zmiany w pakietach programowych. Gdy jakiś kanał wypadał z oferty, na jego miejsce wchodził inny — zdarzało się np., że program informacyjny był zastępowany rozrywką, a emitujący produkcje dokumentalne — filmowym. Ponadto dostawca kablówki nie pozwalał niezadowolonym abonentom na skuteczne wypowiedzenie umowy. Prezes UOKiK uznał te praktyki za bezprawne i naruszające zbiorowe interesy konsumentów. Spółka bezskutecznie odwołała się do SOKiK. Bezskutecznie.

750 tys. Tyle osób na koniec 2017 r. korzystało z usług Multimediów.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Kary dla menedżerów

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy

Puls Biznesu

Gospodarka / Multimedia przegrywają bój z UOKiK