Na świecie są już dwa miliony „Wiedźminów 2 ”

CD Projekt RED nie szykuje gorącej końcówki roku. Nie musi, bo jego wyniki napędza Geralt i Gog.com.

Warszawski producent i dystrybutor gier komputerowych zaprezentował plany na gorący dla branży okres świąteczny. Są skromne. Spółka stawia na dystrybucję i liczy na przychody ze sprzedaży dwóch swoich hitów z serii „Wiedźmin”.

Na nowe tytuły trzeba będzie jeszcze poczekać, bo prace nad nimi są w początkowej fazie. Mimo to Adam Kiciński, szef CD Projekt RED, optymistycznie patrzy na końcówkę roku. — Chcemy w tym roku wypracować najwyższy zysk w historii firmy — zapowiada Adam Kiciński.

W ubiegłym roku spółka miała blisko 24 mln zł zysku netto, a w pierwszej połowie 2012 r. — 13,8 mln zł. Poprawienie tych osiągnięć będzie możliwe dzięki sukcesowi rynkowemu „Wiedźmina 2”. Mimo że premiera odbyła się już 1,5 roku temu, gra nadal przynosi firmie pokaźne przychody i zyski.

Według Adama Kicińskiego, tytuł znalazł już 2 mln nabywców, co oznacza, że sprzedaje się lepiej niż pierwsza część (1,2 mln sztuk w analogicznym okresie).

— To zasługa wprowadzenia gry na drugą platformę. W przyszłości wszystkie tytuły chcemy wydawać równocześnie w wersjach multiplatformowych — podkreśla Adam Kiciński. Od kwietnia w sprzedaży jest „Wiedźmin 2” na Xboxa.

Spółka szacuje, że do końca roku kupi go 800 tys. klientów. CD Projekt RED konsekwentnie wchodzi także do segmentu komputerów Apple’a. Jest to szczególnie ważne na rynku amerykańskim, na którym są bardzo popularne. Wczoraj wypuścił drugą część swojego hitu na tę platformę.

Pierwszą kupiło 50 tys. klientów. Równocześnie sprzedaż gier na Maca uruchomiła spółka zależna CD Projekt RED — zajmująca się cyfrową dystrybucją Gog. com. O dwóch nowych tytułach deweloper mówi na razie niewiele. Zgodnie ze strategią, duże gry, które będą miały istotny wpływ na jego wyniki, mają ukazać się w latach 2014-15. Jedną z nich będzie Cyberpunk 2077.

Nazwa drugiej jest jeszcze nieznana, ale rynek oczekuje, że będzie to trzecia część „Wiedźmina”. — Prace nad „Cyberpunkiem 2077” są na etapie koncepcyjno-prototypowym. Bardziej zawansowane są pracę nad drugim, nieogłoszonym tytułem — informuje Adam Kiciński.

Spółka ujawni więcej na początku przyszłego roku. Wtedy też zamierza wypuścić na rynek REDKita — darmowe narzędzie dla graczy do tworzenia dodatkowych przygód w „Wiedźminie 2”. Deweloper widzi w tym szansę na przedłużenie czasu życia gry, a w przyszłości także na przychody z licencjonowania autorskiego silnika do produkcji gier komputerowych dla innych firm.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Mariusz Gawrychowski

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy