Naczepy rozchodzą się jak świeże bułeczki

opublikowano: 20-01-2016, 22:00

Naczepy to zazwyczaj pojazdy wleczone. Chyba że chodzi o rynek. Wtedy to one ciągną.

W całym 2015 r. przybyło 67 148 nowych przyczep i naczep (licząc razem wszystkie rodzaje). To więcej o 17,9 proc. (10 191) niż w 2014 r. Ogólnie przyczepy od początku roku ciągnęły rynek w górę (18,5 proc.), a wśród naczep wyniki systematycznie się poprawiały i na koniec roku prawie zrównały tempo wzrostu z przyczepami (16,5 proc.). W podgrupie przyczep i naczep o DMC pow. 3,5 t w ostatnich dwunastu miesiącach zarejestrowano 19 144, czyli więcej o 2594 (15,7 proc.) niż w 2014 r.

W podgrupie przyczep i naczep o DMC pow. 3,5 t wzrost w ostatnim miesiącu minionego roku wyniósł 29,2 proc. i odzwierciedlał 1279 rejestracji tej kategorii. Było to mniej niż w listopadzie o 289 (28,6 proc.). Dzięki temu, że wysoki dwucyfrowy wzrost rok do roku utrzymywał się od marca, skumulowana od początku roku liczba rejestracji już w listopadzie przekroczyła całoroczny wynik z 2014 r. W całym 2015 r. zarejestrowano 19 144 przyczepy i naczepy o DMC pow. 3,5 t, czyli więcej o 2594 (15,7 proc.) w roku. To już trzeci rok z rzędu ze wzrostem w tej grupie. Od załamania w 2009 r. rynek tych pojazdów systematycznie rośnie, nie licząc lekkiego zahamowania w 2012 r. (wówczas zanotowano niewielkispadek o 2,4 proc.). Nadwyżkę całej grupy w przeważającej części wypracowali sprzedawcy ciężkich naczep, których zarejestrowano w tym czasie 17 378, tj. dziesięć razy więcej niż przyczep. W 2015 r. w grupie nowych przyczep i naczep o DMC pow. 3,5 t na szczycie rankingu marek pierwsze było Krone — firma zarejestrowała 4148 nowych pojazdów (wzrost 13,5 proc.). Drugi na liście Schmitz Catgobull dostarczył ich 4122 (wzrost 15 proc.). Polski Wielton pozostał najbardziej dynamiczny w pierwszej trójce (wzrost 20,6 proc.). Producent wydał od początku roku 2750 przyczep i naczep pow. 3,5 t. Czwarty ze sporą stratą do podium jest Koegel — dostarczył klientom 1660 nowych pojazdów. © Ⓟ

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marcin Bołtryk

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy