Zaczniemy od przeszłości pytając jak zarabiano na rzece pół tysiąca lat temu i jak robi się to dzisiaj, a także czym były prehistoryczne trzymetrowe potwory które jeszcze sto lat temu tysiącami przedzierały się w górę rzeki. O tym opowie Przemek Pasek z fundacji Ja Wisła, jeden z największych znawców kultury tej rzeki.
Imprezy na bulwarach wiślanych to już społeczny fenomen, szczególnie w Warszawie, nie sposób więc nie zaprosić do rozmowy Przemysława Dziubłowskiego, który dekadę temu założył tam pierwszą klubokawiarnię czyli Cud nad Wisłą. O ile w ciągu tych lat zwiększyła się frekwencja nad brzegiem rzeki i czy ten trend się utrzyma? W trakcie rozmowy z Przemkiem dołączył do nas Zbyszko Cieszyński, którego pomysłem na biznes są wycieczkowe rejsy motorówką po Wiśle pod marką Miami Wars.
Dużo większej niż motorówka skali jednostki pływają we flocie firmy OT Logistics, która od kilkudziesięciu lat rozwija transport, spedycję, logistykę szlaków wodnych. Jej wiceprezes Andrzej Klimek, jednocześnie dyrektor dywizji żeglugi śródlądowej opowie jakie inwestycje są konieczne aby wykorzystać olbrzymi potencjał polskich rzek.
Na wszystkie te postulaty odpowie zaś Przemysław Daca, zastępca dyrektora departamentu żeglugi śródlądowej Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej. Czyli gdzie co i za ile powstanie w najbliższych latach? A wszystko podsumuje nasza niezależna ekspertka w zakresie infrastruktury, Katarzyna Kapczyńska z redakcji Pulsu Biznesu.
Aby być na bieżąco z nowymi odcinkami dodaj RSS do swojej listy podcastów:
http://feeds.soundcloud.com/users/soundcloud:users:276778740/sounds.rss