Nadal spada sprzedaż aut w Chinach

opublikowano: 11-06-2019, 14:56

Kontynuowana jest zła passa chińskiego rynku motoryzacyjnego. W maju sprzedaż spadła po raz 12-ty z rzędu, co skłania wielu specjalistów do określenia obecnego trendu, jako historycznym załamaniem

Sprzedaż detaliczna sedanów, samochodów sportowych, minivanów i pojazdów wielofunkcyjnych zmniejszyła się w maju 2019 r.  o 12,5 proc. do 1,61 mln sztuk, wynika z zaprezentowanych we wtorek danych przez China Passenger Car Association (PCA). W kwietniu ujemna dynamika wyniosła -16,6, a w marcu -12 proc. 

Bezprecedensowy spadek uderzył szczególnie w lokalne marki, choć lider rynku Volkswagen również zanotował spadek sprzedaży w tym roku. Chociaż chińskie władze zaprezentowały na początku czerwca plan stymulacyjny, aby pomóc pobudzić popyt na samochody, działania nie uwzględniają żadnych nowych wydatków ze strony rządu centralnego i spotkały się z wątpliwościami, czy są one wystarczające, aby ożywić sprzedaż.

To bardzo trudny okres dla przemysłu samochodowego w Chinach - powiedział Cui Dongshu, sekretarz generalny PCA.

Sprzedaż chińskich marek spadła w zeszłym miesiącu o 26,5 proc., podczas gdy dostawy samochodów premium wzrosły o 9,4 proc., powiedział. 

Pierwszy tydzień czerwca pokazał „niewielki” wzrost całkowitej sprzedaży w porównaniu z rokiem wcześniejszym, po tym, jak salony dealerskie obniżyły ceny, aby zwabić kupujących – dodał Cui Dongshu.

Sprzedaż pojazdów lidera rynku, niemieckiego koncernu Volkswagen, w okresie od stycznia do kwietnia włącznie obniżyła się w Chinach o 8 proc.

Cztery kółka
Newsletter na temat rynku motoryzacyjnego: premiery, nowości, branżowe ciekawostki.
ZAPISZ MNIE
×
Cztery kółka
autor: Łukasz Ostruszka
Wysyłany co dwa tygodnie
Łukasz Ostruszka
Newsletter na temat rynku motoryzacyjnego: premiery, nowości, branżowe ciekawostki.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Tadeusz Stasiuk, Bloomberg

Polecane