Nadal spada sprzedaż aut w Chinach

opublikowano: 11-06-2019, 14:56

Kontynuowana jest zła passa chińskiego rynku motoryzacyjnego. W maju sprzedaż spadła po raz 12-ty z rzędu, co skłania wielu specjalistów do określenia obecnego trendu, jako historycznym załamaniem

Sprzedaż detaliczna sedanów, samochodów sportowych, minivanów i pojazdów wielofunkcyjnych zmniejszyła się w maju 2019 r.  o 12,5 proc. do 1,61 mln sztuk, wynika z zaprezentowanych we wtorek danych przez China Passenger Car Association (PCA). W kwietniu ujemna dynamika wyniosła -16,6, a w marcu -12 proc. 

Bezprecedensowy spadek uderzył szczególnie w lokalne marki, choć lider rynku Volkswagen również zanotował spadek sprzedaży w tym roku. Chociaż chińskie władze zaprezentowały na początku czerwca plan stymulacyjny, aby pomóc pobudzić popyt na samochody, działania nie uwzględniają żadnych nowych wydatków ze strony rządu centralnego i spotkały się z wątpliwościami, czy są one wystarczające, aby ożywić sprzedaż.

To bardzo trudny okres dla przemysłu samochodowego w Chinach - powiedział Cui Dongshu, sekretarz generalny PCA.

Sprzedaż chińskich marek spadła w zeszłym miesiącu o 26,5 proc., podczas gdy dostawy samochodów premium wzrosły o 9,4 proc., powiedział. 

Pierwszy tydzień czerwca pokazał „niewielki” wzrost całkowitej sprzedaży w porównaniu z rokiem wcześniejszym, po tym, jak salony dealerskie obniżyły ceny, aby zwabić kupujących – dodał Cui Dongshu.

Sprzedaż pojazdów lidera rynku, niemieckiego koncernu Volkswagen, w okresie od stycznia do kwietnia włącznie obniżyła się w Chinach o 8 proc.

81a6d2b2-8c30-11e9-bc42-526af7764f64
Cztery kółka
Newsletter na temat rynku motoryzacyjnego: premiery, nowości, branżowe ciekawostki.
ZAPISZ MNIE
Cztery kółka
autor: Łukasz Ostruszka
Wysyłany co dwa tygodnie
Łukasz Ostruszka
Newsletter na temat rynku motoryzacyjnego: premiery, nowości, branżowe ciekawostki.
ZAPISZ MNIE

Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa.

Kliknij w link w wiadomości, aby potwierdzić subskrypcję newslettera.
Jeżeli nie otrzymasz wiadomości w ciągu kilku minut, prosimy o sprawdzenie folderu SPAM.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Tadeusz Stasiuk, Bloomberg

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy