Ta pierwsza będzie wykorzystywana do automatyzacji procesów administracyjnych i w usługach typu „wirtualny asystent”. Druga posłuży symulacji procesów biznesowych, projektowaniu produktów i ułatwi szkolenie personelu. Jednak, jak podkreślają eksperci, wdrażanie nowych technologii nie jest łatwe. Już 45 proc. polskich menedżerów obawia się, że może mieć trudności z dotrzymaniem kroku otaczającym ich zmianom. Natomiast aż 80 proc. z nich uważa, że firmy, które nie wdrożą cyfrowych rozwiązań, będą bardziej narażone na ryzyko nieprzetrwania na rynku.
— Przedsiębiorcy powinni być świadomi tempa zmian i uważnie obserwować rozwiązania i procesy, które pomogą zwiększyć konkurencyjność — od inteligentnej mobilności i powiązanych z nią technologii po zaawansowane systemy produkcji i projektowania. Wiele z dzisiejszych, nowoczesnych rozwiązań w przyszłości stanie się bowiem standardem — komentuje Dariusz Terlecki, dyrektor sprzedaży w firmie TomTom Telematics Polska.
70 proc. Taki odsetek polskich menedżerów uważa, że w ciągu dekady normą stanie się praca zdalna. Średnia dla pozostałych państw (Anglii, Francji, Hiszpanii, Niemiec, Włoch i Holandii) biorących udział w badaniu TomTom Telematics to 56 proc.