Najlepszą okładką prasową w 2005 r. została nasza „jedynka”. Grand Front znów trafił do „Pulsu”. Pierwszym uhonorowano nas za okładkę z 2003 r., rok później było podobnie. Tym razem główną nagrodę konkursu Izby Wydawców Prasy w kategorii „gazeta codzienna” zdobyła pierwsza strona „Pulsu” z 24 października 2005 r., autorstwa Jacka Utko, design directora naszego koncernu Bonnier Business Press, a wtedy dyrektora artystycznego „PB”. Na tym nie koniec. Wyróżnienie wywalczyła „jedynka” wydania poświęconego śmierci Jana Pawła II — „Światło w zamęcie”.
Z roku na rok rośnie konkurencja. W zeszłym roku o nagrodę ubiegało się 386 okładek, w tym roku — już 546! Do kategorii „czasopisma opinii” zgłoszono 39 prac, do „czasopism life style” — 32, „czasopism people” — 19, „czasopism hobbystycznych” — 145, a do kategorii „czasopism branżowych” — 79. Wśród samych gazet też nie było wcale łatwiej. Do rywalizacji przystąpiło 29 okładek gazet ogólnopolskich, 78 — gazet regionalnych oraz 125 „tygodników typu gazetowego”. Jury, złożone z grafików prasowych, fotografów oraz dyrektorów artystycznych gazet i czasopism, nie miało, rzecz jasna, łatwego zadania. Najpierw sędziowie nominowali sześć okładek w każdej z ośmiu kategorii konkursowych. Te zaś walczyły o nagrodę w danej kategorii. Później w finale o główną nagrodę konkursu — sta- tuetkę Grand Front 2005. Jurorzy zdecydowali, że przypadnie właśnie nam.
Jutro — o innych nagrodzonych projektach, laureatach i rywalizacji.