Nais chce motywować milenialsów

opublikowano: 18-02-2018, 22:00

Startupowa platforma, w którą zainwestował Tomasz Józefacki, znany m.in. z Agory i Benefit Systems, zarabia na wynagradzaniu pracowników.

Pensja to za mało. Zgodnie w raportem „Świadczenia dodatkowe w oczach pracowników”, przygotowanym przez Sedlak & Sedlak, w ubiegłym roku 60 proc. zatrudnionych na podstawowych stanowiskach w Polsce otrzymywało świadczenia pozapłacowe.

Tomasz Józefacki
Zobacz więcej

Tomasz Józefacki Fot.Mariusz Rosa

Wśród dyrektorów i prezesów było to 83 proc. Najczęściej to karnety na siłownię, telefony służbowe i ubezpieczenia na życie. Na rynku firm, zajmujących się dostarczaniem pracodawcom pakietów świadczeń dla pracowników, najsilniejszą pozycję ma giełdowy Benefit Systems, operator systemu Multisport, którego karty ma w portfelach 1 mln Polaków. Na rynku przybywa jednak firm, które próbują podgryźć lidera.

Jedną z nich jest działający od ubiegłego roku start- -up Nais, założony przez Iwonę Grochowską i Krzysztofa Mikulskiego. Oboje są byłymi pracownikami Agory. W spółkę niedawno zainwestował Tomasz Józefacki, w przeszłości członek zarządów m.in. w Agorze, Benefit Systems, a do niedawna w Neuce.

— Po roku działalności z platformy korzysta już ponad 100 firm, w tym tak duzi gracze jak Dentsu, grupa WP czy Impel Business Solutions. Dzięki ostatniej rundzie finansowania spółka ma zabezpieczone pieniądze na rozwój technologii i rozbudowę zespołu sprzedażowego. Ja dołączyłem do niej nie tylko jako inwestor, ale też jako ktoś, kto może pomóc przy strategii, otwieraniu drzwi i budowaniu relacji z partnerami, także zagranicznymi — mówi Tomasz Józefacki, który po ostatnim podwyższeniu kapitału ma 70,6 proc. udziałów w spółce Viamobile, właścicielu platformy Nais.

W spółkę zainwestował też Maciej Filipkowski, „anioł biznesu”, który w przeszłości był m.in. wiceprezesem Samsung Electronics Polska i szefem Della w regionie. Start-up i jego inwestorzy liczą na to, że trwająca metamorfoza rynku pracodawcy w rynek pracownika podbije popyt na świadczenia pozapłacowe.

— Rozpoczyna się bardzo ciekawa era na rynku pracy. W 2025 r. większość pracowników będzie urodzona po 1980 r. W firmach rośnie potrzeba demokratyzacji, pracownicy chcą partycypować w zyskach, mieć dostęp do udogodnień, z których do tej pory korzystali ich szefowie, chcą też elastyczności i równowagi między pracą a czasem wolnym. Milenialsi potrzebują nowych mechanizmów motywacyjnych i w tym upatrujemy szansę dla Nais — mówi Tomasz Józefacki.

Dziś standardem świadczeń pozapłacowych są karty do klubów fitness i prywatna opieka zdrowotna.

— Oczekiwania jednak rosną. Nais ma obecnie około 70 partnerów, mocno stawiamy na kategorię kultury i rozrywki, a także na współpracę z serwisami streamingowymi: za pośrednictwem naszej platformy można opłacać pracownikom korzystanie z Tidala czy Showmaksa. Chodzi nam też o to, by świadczenia były bardziej elastyczne: dopasowane do pracowników, przyznawane w zależności od potrzeb i osiągnięć przez bezpośrednich szefów, a nie identyczne dla wszystkich — mówi Tomasz Józefacki.

Korzystanie z platformy w podstawowej wersji jest bezpłatne dla pracodawców, nie muszą oni też regularnie przeznaczać takich samych kwot na świadczenia. Pieniądze, których pracownicy nie wykorzystali, mogą zostać wycofane, pracodawcy otrzymują raporty o popularności poszczególnych świadczeń, a platforma ma też służyć jako serwis społecznościowy dla zespołu, umożliwiając składki na wyjścia integracyjne.

— Nais ma zarabiać na prowizjach od partnerów. Ich wysokość jest różna — od pięciu do kilkudziesięciu procent. Na razie spółka ma zabezpieczone potrzeby kapitałowe, ale na pewno będziemy szukać kolejnych źródeł finansowania, zwłaszcza że myślimy o ekspansji zagranicznej. Rynek venture capital w Polsce się rozwija i pieniędzy na takie inwestycje jest coraz więcej, ale chodzi nam o „smart money” — inwestorów, którzy nie tylko dokapitalizują spółkę, ale też pomogą w prowadzeniu biznesu — mówi Tomasz Józefacki.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marcel Zatoński

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Inne / Nais chce motywować milenialsów