Najcenniejsze marki luksusowe (RANKING)

opublikowano: 21-05-2013, 09:36

Louis Vitton traci w rankingu najbardziej wartościowych luksusowych marek, donosi Bloomberg.

Wartość tej marki spadła o 12 proc. w stosunku do 2012 r. i według wyliczeń Millward Brown Optimore wynosi obecnie około 22,7 mld USD.

Sklep Loius Vitton w Brukseli
Sklep Loius Vitton w Brukseli
Bloomberg

Podczas gdy ten znany producent ubrań, perfum i torebek, należący do koncernu LVMH Moet Hennessy Louis Vuitton ósmy rok z rzędu pozostał mimo spadku wartości najcenniejszą marką luksusową, rywale lepiej zarządzają kompromisem pomiędzy ekskluzywnością a przystępnością cenową, wynika z raportu 2013 BrandZ.

I tak wartość marki Gucci należącej do PPR wzrosła o 48 proc. do 12,7 mld USD, plasując na trzecim miejscu zestawienia. Tuż za „pudłem” znalazła się Prada, której wartość podskoczyła  o 63 proc. do 9,45 mld USD.  Z kolei pozycję wicelidera rankingu utrzymał Hermes. Wartość tej marki nie zmieniła się i wynosi 19,1 mld USD.

W badaniu w pierwszej 10-tce na kolejnych miejscach znalazły się odpowiednio: Rolex, Chanel, Cartier, Burberry, Fendi i Coach.

Wzrost Prady okazał się największy spośród 13-kategorii jakie obejmowało badanie, w skład którego wchodziły zarówno wywiady konsumenckie, jak i analiza wyników firm.

To w dużej mierze rezultat kontynuacji wzrostu świadomości i rozpoznawalności tej marki w Chinach, Rosji, Brazylii i na Bliskim Wschodzie – wyjaśnia Anastasia Kourovskaja, wiceprezes Millward Brown Optimor.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Tadeusz Stasiuk

Polecane