Ile są warte wielkopolskie marki? Rada Wspierania Przedsiębiorczości Wielkopolskiego Klubu Kapitału wraz z Grupą Fresh po raz drugi wyceni lokalne brandy, opracuje również Ranking Wartości Marek Wielkopolski. Wycena zostanie przeprowadzona maksymalnie dla 300 marek zgłoszonych przez przedsiębiorców (po 150 w kategoriach B2B i B2C), dokonają jej partnerzy merytoryczni rankingu: firma doradcza Sawyer z grupy DGA oraz TNS Polska.
Inicjatywa stanowi formę promocji regionalnej przedsiębiorczości na rynku krajowym i na arenie międzynarodowej.
— Chcemy, by Wielkopolska dała się poznać w całej Europie z jak najlepszej strony. Do tej pory brakowało narzędzi pozwalających promować historię i tradycję regionu poza granicami kraju. Wychodzimy tej potrzebie naprzeciw — raporty z Rankingu Wartości Marek Wielkopolski rozesłane zostaną do polskich konsulatów na całym kontynencie, promując wielkopolską przedsiębiorczość — zapewnia Adam Michańków, partner zarządzający w Grupie Fresh.
Nabór do rankingu już się rozpoczął, przedsiębiorcy mogą nadsyłać zgłoszenia do 30 czerwca 2013 r. Projekt jest skierowany wyłącznie do właścicieli marek rdzennie wielkopolskich, obecnych na rynku co najmniej od pięciu lat. Wymóg dodatkowy: marka przez minione trzy lata przynosiła roczny przychód nie mniejszy niż 3 mln zł.
W rankingu nie mogą uczestniczyć brandy spółek z udziałem skarbu państwa czy władz samorządowych. Formularz zgłoszeniowy i regulamin można znaleźć na stronie www.rankingmarekwielkopolski.pl. Na szczycie ubiegłorocznego rankingu znalazły się: Ataner w kategorii B2C, Utal w kategorii B2B, a w głosowaniu internautów najlepiej wypadł KKS Lech Poznań.