Najlepsza polisa to... tania polisa

opublikowano: 07-10-2019, 22:00

Polscy kierowcy skaczą z kwiatka na kwiatek — nie są lojalni wobec marki ubezpieczyciela, wybór OC dyktuje cena.

„Polacy o polisach komunikacyjnych” — tak multiagencja CUK Ubezpieczenia, obecna na rynku od 18 lat, zatytułowała badanie wśród kierowców, którego wyniki opublikowała w raporcie. „PB” dotarł do nich pierwszy.

Okazuje się, że właściciele pojazdów nie są lojalni wobec marki ubezpieczeniowej, lecz wobec... najniższej ceny. Raport głosi, że aż 90 proc. badanych kupujących OC komunikacyjne ma za sobą zmianę ubezpieczyciela. Co trzeci kierowca deklaruje, że miał już polisy co najmniej pięciu firm.

„Coraz częściej Polacy kontrolują ceny ubezpieczeń swoich pojazdów, obserwując przy tym, czy zmiana towarzystwa będzie bardziej opłacalna. Nasi ankietowani, niemal jednogłośnie zadecydowali, że kryterium numer jeden podczas poszukiwań ubezpieczenia OC jest stawka, jaką proponuje TU [towarzystwo ubezpieczeniowe — red.] — napisał w raporcie Maciej Kuczwalski, ekspert CUK Ubezpieczenia.

Ile kosztuje OC

Według danych internetowej multiagencji Punkta (do niedawna mfind) za obowiązkowe ubezpieczenie komunikacyjne w Polsce trzeba zapłacić średnio 669 zł. Najwięcej za polisę płacą mieszkańcy województwa pomorskiego (749 zł), a najmniej — podkarpackiego (557 zł). Od I do III kwartału wartość obowiązkowej polisy spadła o 2 proc.

Zdaniem Sławomira Bilka, prezesa Punkty, rynek się ustabilizował i nie ma powodów, by obawiać się kolejnej wojny cenowej. Zbliżone statystyki prezentuje porównywarka ubezpieczeniowa Rankomat. Wynika z nich, że średnia cena OC w III kwartale 2019 r. wyniosła 686 zł.

Najwięcej za ubezpieczenie OC płacili kierowcy z województw: pomorskiego (783 zł), mazowieckiego (764 zł) i dolnośląskiego (747 zł). Na najniższe składki mogli natomiast liczyć kierowcy z województw: podkarpackiego (550 zł), opolskiego (577 zł) i świętokrzyskiego (589 zł).

3650b480-8c31-11e9-bc42-526af7764f64
Ubezpieczeniowe wieści
Newsletter, który dostarczy informacji na temat tego, co dzieje się w branży ubezpieczeń.
ZAPISZ MNIE
Ubezpieczeniowe wieści
autor: Karolina Wysota
Wysyłany co dwa tygodnie
Karolina Wysota
Newsletter, który dostarczy informacji na temat tego, co dzieje się w branży ubezpieczeń.
ZAPISZ MNIE

Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa.

Kliknij w link w wiadomości, aby potwierdzić subskrypcję newslettera.
Jeżeli nie otrzymasz wiadomości w ciągu kilku minut, prosimy o sprawdzenie folderu SPAM.

Co wpływa na wybór

Jakie jeszcze czynniki bierzemy pod uwagę przy zakupie obowiązkowej polisy komunikacyjnej? Z raportu CUK Ubezpieczenia wynika, że do zakupu przekonują kierowców promocje i zniżki. Wciąż niezmiernie ważna jest też możliwość wyboru w jednym miejscu spośród wielu ofert. Najmniejsze znaczenie dla ankietowanych ma natomiast możliwość rozłożenia płatności na raty, odległość od miejsca, w którym mogą kupić polisę, i renoma firmy.

Autorzy raportu zauważają, że „choć rozłożenie płatności na raty nie jest kluczowym kryterium w oczach Polaków podczas kupna polisy OC, to aż 56 proc. spośród ankietowanych zdecydowało się w przeszłości na taką możliwość”. Posiadanie dodatkowego ubezpieczenia komunikacyjnego AC zadeklarowało 32 proc. respondentów. Większość chce mieć gwarancję, że w razie wypadku ubezpieczyciel pokryje koszty naprawy.

„Co trzeci badany zdecydował się na zakup ze względu na obawę przed zniszczeniami, które mogą być wywołane przez warunki pogodowe, lub uszkodzeniami, które mogą powstać nie z jego winy” — zauważa Maciej Kuczwalski.

Z badania przeprowadzonego przez CUK Ubezpieczenia wynika też, że prawie 70 proc. respondentów ma samochód starszy niż 11-letni, a zaledwie 5 proc. — najwyżej 5-letni. Ponad 80 proc. kupiło auto za gotówkę, 11 proc. na kredyt, a tylko 8 proc. w leasingu.

86 proc. - taki odsetek osób, które kupują obowiązkową polisę komunikacyjną, dostaje zniżki za bezszkodową jazdę.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Karolina Wysota

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy