Najmniejsze e-Gazele Biznesu 2014

Wojciech KowalczukWojciech Kowalczuk
opublikowano: 2014-10-06 00:00

Do udziału w rankingu e-Gazele Biznesu zgłosiło się m.in. kilkadziesiąt firm, które w latach 2012-13 wykazywały znaczące, a niekiedy wręcz zaskakująco wysokie procentowe przyrosty obrotów.

Powodem takiego skokowego rozwoju była jednak stosunkowo niska wartość przychodów ze sprzedaży w sieci osiągnięta w bazowym roku 2012. Przykładem może być firma Mattra Polska z Mysłakówka w województwie kujawsko-pomorskim — przyrost jej obrotów z e-handlu wyniósł niemal 40 tys. proc.! Dlatego, opracowując ranking, postanowiliśmy firmy, których obroty w sieci były w 2012 r. mniejsze niż 50 tys. zł, umieścić w specjalnym zestawieniu uzupełniającym. Nie sposób pominąć ich sukcesów.

Nie są jeszcze gigantami handlu w internecie, ale ich szybki rozwój wskazuje, że wkrótce mogą się takimi stać. Dlatego właśnie stworzyliśmy dla nich osobny „podranking”. Widać bowiem, że z jednej strony doceniają zalety e-handlu, z drugiej — szybko odnalazły się w internetowej rzeczywistości. Są wśród nich firmy, które mają już ugruntowaną pozycję na tradycyjnym „analogowym”, rynku. I takie, które działają wyłącznie w internecie.

Zapewne nie brakuje wśród nich również strat-upów. I jedne, i drugie są potencjalnymi laureatami przyszłorocznego głównego zestawienia e-Gazel Biznesu. By mogli je państwo poznać już teraz, zachęcamy do zapoznania się także z tabelą obok.

Organizator

Puls Biznesu

Autor rankingu

Coface