Najnowsze silniki VW

Volkswagen zapowiada wprowadzenie dwóch nowych silników

Takich, które mają pogodzić zadowalające osiągi z ograniczonym apetytem na paliwo, akceptowalnymi kosztami produkcji i spełnianiem wymagań prawa. Pierwszy to znany i lubiany w Europie silnik TDI o pojemności 2 litrów. Producent zapewnia, że w porównaniu do obecnego 2,0 TDI nowy będzie miał o 14 proc. mniejszy apetyt na paliwo. Będzie miał cztery warianty mocy (od 84 do 204 KM). Został skonstruowany z myślą o zastosowaniu w lekkich autach dostawczych Transporter i Multivan. Z kolei dwunastocylindrową jednostkę W12 VW wykorzystuje od 13 lat i stale modernizuje. W najnowszej odsłonie silnik łączy bezpośredni wtrysk paliwa z Audi (TSI) z wielopunktowym wtryskiem z Bentleya (TMPI). Do tego biturbo i masa drobniejszych nowinek. W efekcie nowy sześciolitrowy silnik W12 emituje tylko 250 g CO2 na kilometr, zachowując 608 KM mocy. Producentzapewnia, że to najoszczędniejszy dwunastocylindrowy silnik. Trafi pod maski luksusowych modeli VW. © Ⓟ

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marcin Bołtryk

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Transport i logistyka / Najnowsze silniki VW