Najpojemniejsza witryna sklepowa

aktualizacja: 21-04-2017, 17:07

Podczas sopockiej gali laureatów rankingu „e-Gazele Biznesu” nagrodzono 46 firm z województw: pomorskiego, warmińsko-mazurskiego i kujawsko-pomorskiego, działających w branży e-commerce

O tym, w jaki sposób powstał trzeci już ranking e-Gazel Biznesu, zebranym w hotelu Sheraton przedsiębiorcom opowiedział Przemysław Mielczarek, kierownik zespołu przygotowującego ranking w firmie ARC Rynek i Opinia.

— Braliśmy pod uwagę firmy z branży, które w latach 2014-15 odnotowały wzrost przychodów ze sprzedaży i zysk w roku 2015. Musiały przy tym wykazać się obrotem od 50 tys. do 100 mln zł — tłumaczył Przemysław Mielczarek. Ranking e-Gazel Biznesu cieszy się coraz większą popularnością wśród przedsiębiorców. Już ponad 300 firm zgodziło się podzielić swoimi wynikami finansowymi, udowadniając tym samym swoją transparentność wobec klientów i partnerów biznesowych. Przeprowadzane przy okazji badania wywiady z właścicielami firm potwierdziły szybki rozwój branży. Pozwoliły także zdefiniować największe obawy jej przedstawicieli.

Czego potrzeba e-Gazelom

Oczekiwania klientów i wyzwania związane z postępującą globalizacją były głównym tematem panelu dyskusyjnego „E-commerce na wyższym biegu — jak przyspieszyć rozwój biznesu?”. Wzięli w nim udział praktycy rynku, przedstawiciele instytucji od lat działający w otoczeniu wirtualnego biznesu. — Klienci oczekują jak najszybszego dostarczenia przesyłki, co skłania nas do podejmowania współpracy z kolejnymi partnerami instytucjonalnymi — mówił Paweł Skorowatko, członek zarządu Poczty Polskiej. — Paczkę „z poczty” można już odebrać nie tylko w ponad 4 tysiącach placówek pocztowych, ale również w jednej z tysiąca stacji paliw Orlen, a wkrótce również w innych punktach znanych sieci. Stawiamy przy tym na rzetelność partnera, którego marka gwarantować będzie nie tylko gęstą sieć placówek, ale również bezpieczeństwo przesyłki — dodał Skorowatko. — Badania przeprowadzone przez firmę Mastercard pokazują, że klienci doceniają możliwość dokonania płatności na różne sposoby. Niezależnie od tego, jaką formę zapłaty wybiorą, należy poświęcić szczególną uwagę jej bezpieczeństwu. Dlatego już wkrótce pojawią się nowe sposoby weryfikacji płacącego wykorzystujące zaawansowaną biometrię — jak na przykład rozpoznawanie twarzy za pomocą selfie. Wkrótce rozwiąże to problem zapomnianych bądź wykradzionych haseł czy pinów — przekonywała Kamila Kaliszyk, dyrektor ds. akceptacji rynku i rozwoju sieci akceptacji w Mastercardzie. — Bezpieczeństwo jest jednym z najważniejszych oczekiwań klientów rynku e- -commerce. Dlatego podejmując współpracę z partnerem finansowym, pamiętajmy o takich kwestiach jak zaufanie i doświadczenie. Bank Pocztowy dzięki ścisłej współpracy z Pocztą Polską oferuje najlepsze rozwiązania skierowane do liderów branży, ponieważ bardzo dobrze znamy ten rynek — mówił Krzysztof Telega, członek zarządu Banku Pocztowego.

Wizje e-biznesu

Liderem na Warmii i Mazurach została spółka R-GOL zajmująca się sprzedażą sprzętu piłkarskiego. Jej właściciel Marcin Radziwon przyznaje, że ważnym momentem w rozwoju sklepu była modernizacja strony internetowej przy okazji Mistrzostw Świata w Brazylii. Znacząco wzrosła wtedy liczba odsłon i transakcji.

— R-GOL prowadzi sklepy stacjonarne i wirtualny, jednak tylko internet pozwala na pełną prezentację niezwykle obfitej oferty produktowej — przyznaje Marcin Radziwon, którego firma osiągnęła aż 128 proc. wzrostu przychodów w latach 2014 -15. Właścicielami zwycięskiego w województwie kujawsko-pomorskim sklepu Diament. pl jest rodzina Mellerów. Firma powstała w 1990 r. w Inowrocławiu. Od początku sprzedawała wyroby jubilerskie i oferowała usługi zegarmistrzowskie. W 2012 r. powstał sklep internetowy, który okazał się hitem nie tylko w Polsce, ale również za granicą.

— Sprzedajemy towar do Niemiec, Anglii, Rosji, Portugalii. Chciałabym otworzyć polski Amazon w branży jubilerskiej i zegarkowej — mówiła „Pulsowi Biznesu” Aleksandra Meller, przedstawicielka młodego pokolenia, rozwijającego internetowe ramię firmy. Odważne decyzje przyszłych sukcesorów przełożyły się na sukces finansowy.

Diament.pl może się pochwalić współczynnikiem wzrostu przychodów sięgającym 256 proc. Historia firmy będącej liderem w województwie pomorskim to opowieść nie tyle o biznesie, co o misji i odpowiedzialności. Rodzina państwa Peterów założyła w 2012 r. sklep internetowy, który powstał po tym, jak urodziła im się chora córeczka, co sprawiło, że pani Emilia Wilgosz-Peter nie mogła wrócić do stałej pracy. W ofercie sklepu Mamaplus.pl znajdują się produkty z akcesoriami dla dzieci, ale właściciele firmy starają się, by były to rzeczy wyjątkowe. — Ze względu na dużą konkurencję skupiamy działania na tym, by się wyróżniać. Mamy w ofercie wiele produktów niebanalnych, z misją. W miarę możliwości staramy się angażować w działalność charytatywną. Planujemy wdrożenie systemu rabatowego i takie prowadzenie działalności, aby móc tworzyć kolejne miejsca pracy — mówiła „Pulsowi Biznesu” Emilia Wilgosz-Peter. Sklep Mamaplus.pl uzyskał aż 319 proc. wzrostu przychodów, co zapewniło mu pozycję lidera w województwie i 6. miejsce w rankingu ogólnopolskim.

SPOTKANIE SĄSIADÓW: Podczas sopockiej ceremonii nagrodzono 9 firm z województwa warmińsko-mazurskiego, 18 z pomorskiego i 19 z kujawsko-pomorskiego. [FOT. DOMINIK WERNER]

LAUR DLA DIAMENTU: Statuetkę dla zwycięzcy kujawsko-pomorskiego rankingu e-Gazele Biznesu, z rąk Grzegorza Nawackiego, redaktora naczelnego portalu Pb.pl, odebrała Aleksandra Meller, reprezentująca firmę Diament.pl.

POMORSKA DRUŻYNA: Pomorskie e-Gazele Biznesu licznie stawiły się na sopockiej gali. Zabrakło niestety reprezentanta zwycięskiej spółki Mamaplus.pl.

ANALOGOWO: Mimo że e-Gazele Biznesu to firmy, dla których środowiskiem naturalnym jest internet, to ich przedstawiciele z zainteresowaniem śledzili drukowaną wersję rankingu.

EKSTRAKLASA: Zwycięzcę warmińsko-mazurskich e-Gazel reprezentował Marcin Radziwon, właściciel firmy R-Gol.

CORAZ LICZNIEJSZE GRONO: Sopocka gala była trzecią z pięciu gal regionalnych odbywających się w całej Polsce. W tegorocznym, trzecim rankingu znalazły się 333 firmy, o 30 więcej niż rok wcześniej i 80 więcej niż w pierwszej edycji.

PRZY ŚWIĘCIE O BIZNESIE: Dla przedsiębiorców z branży e-commerce bardzo ważne są zagadnienia bezpieczeństwa i szybkości dokonywania transakcji oraz dostarczania przesyłek, dlatego stoiska partnerów cieszyły się ich zainteresowaniem.

O tym, w jaki sposób powstał trzeci już ranking e-Gazel Biznesu, zebranym w hotelu Sheraton przedsiębiorcom opowiedział Przemysław Mielczarek, kierownik zespołu przygotowującego ranking w firmie ARC Rynek i Opinia.

— Braliśmy pod uwagę firmy z branży, które w latach 2014-15 odnotowały wzrost przychodów ze sprzedaży i zysk w roku 2015. Musiały przy tym wykazać się obrotem od 50 tys. do 100 mln zł — tłumaczył Przemysław Mielczarek. Ranking e-Gazel Biznesu cieszy się coraz większą popularnością wśród przedsiębiorców. Już ponad 300 firm zgodziło się podzielić swoimi wynikami finansowymi, udowadniając tym samym swoją transparentność wobec klientów i partnerów biznesowych. Przeprowadzane przy okazji badania wywiady z właścicielami firm potwierdziły szybki rozwój branży. Pozwoliły także zdefiniować największe obawy jej przedstawicieli.

Czego potrzeba e-Gazelom

Oczekiwania klientów i wyzwania związane z postępującą globalizacją były głównym tematem panelu dyskusyjnego „E-commerce na wyższym biegu — jak przyspieszyć rozwój biznesu?”. Wzięli w nim udział praktycy rynku, przedstawiciele instytucji od lat działający w otoczeniu wirtualnego biznesu. — Klienci oczekują jak najszybszego dostarczenia przesyłki, co skłania nas do podejmowania współpracy z kolejnymi partnerami instytucjonalnymi — mówił Paweł Skorowatko, członek zarządu Poczty Polskiej. — Paczkę „z poczty” można już odebrać nie tylko w ponad 4 tysiącach placówek pocztowych, ale również w jednej z tysiąca stacji paliw Orlen, a wkrótce również w innych punktach znanych sieci. Stawiamy przy tym na rzetelność partnera, którego marka gwarantować będzie nie tylko gęstą sieć placówek, ale również bezpieczeństwo przesyłki — dodał Skorowatko. — Badania przeprowadzone przez firmę Mastercard pokazują, że klienci doceniają możliwość dokonania płatności na różne sposoby. Niezależnie od tego, jaką formę zapłaty wybiorą, należy poświęcić szczególną uwagę jej bezpieczeństwu. Dlatego już wkrótce pojawią się nowe sposoby weryfikacji płacącego wykorzystujące zaawansowaną biometrię — jak na przykład rozpoznawanie twarzy za pomocą selfie. Wkrótce rozwiąże to problem zapomnianych bądź wykradzionych haseł czy pinów — przekonywała Kamila Kaliszyk, dyrektor ds. akceptacji rynku i rozwoju sieci akceptacji w Mastercardzie. — Bezpieczeństwo jest jednym z najważniejszych oczekiwań klientów rynku e- -commerce. Dlatego podejmując współpracę z partnerem finansowym, pamiętajmy o takich kwestiach jak zaufanie i doświadczenie. Bank Pocztowy dzięki ścisłej współpracy z Pocztą Polską oferuje najlepsze rozwiązania skierowane do liderów branży, ponieważ bardzo dobrze znamy ten rynek — mówił Krzysztof Telega, członek zarządu Banku Pocztowego.

Wizje e-biznesu

Liderem na Warmii i Mazurach została spółka R-GOL zajmująca się sprzedażą sprzętu piłkarskiego. Jej właściciel Marcin Radziwon przyznaje, że ważnym momentem w rozwoju sklepu była modernizacja strony internetowej przy okazji Mistrzostw Świata w Brazylii. Znacząco wzrosła wtedy liczba odsłon i transakcji.

— R-GOL prowadzi sklepy stacjonarne i wirtualny, jednak tylko internet pozwala na pełną prezentację niezwykle obfitej oferty produktowej — przyznaje Marcin Radziwon, którego firma osiągnęła aż 128 proc. wzrostu przychodów w latach 2014 -15. Właścicielami zwycięskiego w województwie kujawsko-pomorskim sklepu Diament. pl jest rodzina Mellerów. Firma powstała w 1990 r. w Inowrocławiu. Od początku sprzedawała wyroby jubilerskie i oferowała usługi zegarmistrzowskie. W 2012 r. powstał sklep internetowy, który okazał się hitem nie tylko w Polsce, ale również za granicą.

— Sprzedajemy towar do Niemiec, Anglii, Rosji, Portugalii. Chciałabym otworzyć polski Amazon w branży jubilerskiej i zegarkowej — mówiła „Pulsowi Biznesu” Aleksandra Meller, przedstawicielka młodego pokolenia, rozwijającego internetowe ramię firmy. Odważne decyzje przyszłych sukcesorów przełożyły się na sukces finansowy.

Diament.pl może się pochwalić współczynnikiem wzrostu przychodów sięgającym 256 proc. Historia firmy będącej liderem w województwie pomorskim to opowieść nie tyle o biznesie, co o misji i odpowiedzialności. Rodzina państwa Peterów założyła w 2012 r. sklep internetowy, który powstał po tym, jak urodziła im się chora córeczka, co sprawiło, że pani Emilia Wilgosz-Peter nie mogła wrócić do stałej pracy. W ofercie sklepu Mamaplus.pl znajdują się produkty z akcesoriami dla dzieci, ale właściciele firmy starają się, by były to rzeczy wyjątkowe. — Ze względu na dużą konkurencję skupiamy działania na tym, by się wyróżniać. Mamy w ofercie wiele produktów niebanalnych, z misją. W miarę możliwości staramy się angażować w działalność charytatywną. Planujemy wdrożenie systemu rabatowego i takie prowadzenie działalności, aby móc tworzyć kolejne miejsca pracy — mówiła „Pulsowi Biznesu” Emilia Wilgosz-Peter. Sklep Mamaplus.pl uzyskał aż 319 proc. wzrostu przychodów, co zapewniło mu pozycję lidera w województwie i 6. miejsce w rankingu ogólnopolskim.

SPOTKANIE SĄSIADÓW: Podczas sopockiej ceremonii nagrodzono 9 firm z województwa warmińsko-mazurskiego, 18 z pomorskiego i 19 z kujawsko-pomorskiego. [FOT. DOMINIK WERNER]

LAUR DLA DIAMENTU: Statuetkę dla zwycięzcy kujawsko-pomorskiego rankingu e-Gazele Biznesu, z rąk Grzegorza Nawackiego, redaktora naczelnego portalu Pb.pl, odebrała Aleksandra Meller, reprezentująca firmę Diament.pl.

POMORSKA DRUŻYNA: Pomorskie e-Gazele Biznesu licznie stawiły się na sopockiej gali. Zabrakło niestety reprezentanta zwycięskiej spółki Mamaplus.pl.

ANALOGOWO: Mimo że e-Gazele Biznesu to firmy, dla których środowiskiem naturalnym jest internet, to ich przedstawiciele z zainteresowaniem śledzili drukowaną wersję rankingu.

EKSTRAKLASA: Zwycięzcę warmińsko-mazurskich e-Gazel reprezentował Marcin Radziwon, właściciel firmy R-Gol.

CORAZ LICZNIEJSZE GRONO: Sopocka gala była trzecią z pięciu gal regionalnych odbywających się w całej Polsce. W tegorocznym, trzecim rankingu znalazły się 333 firmy, o 30 więcej niż rok wcześniej i 80 więcej niż w pierwszej edycji.

PRZY ŚWIĘCIE O BIZNESIE: Dla przedsiębiorców z branży e-commerce bardzo ważne są zagadnienia bezpieczeństwa i szybkości dokonywania transakcji oraz dostarczania przesyłek, dlatego stoiska partnerów cieszyły się ich zainteresowaniem.

Autor: Marcin Dobrowolski

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Najważniejsze dzisiaj

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Firmy / / Najpojemniejsza witryna sklepowa