Najtańsze auta dla firm w abonamencie

opublikowano: 16-04-2019, 22:00

Fiat 500, Fiat Tipo, Dacia Logan Sedan — z tych samochodów małe przedsiębiorstwa mogą korzystać za mniej niż 1 tys. zł miesięcznie.

Analitycy Carsmile, firmy dostarczającej infrastrukturę, która umożliwia sprzedaż samochodów i usług finansowych związanych z motoryzacją w kanałach cyfrowych, stworzyli ranking najtańszych aut na abonament. Jest on skierowany do małych firm, które szukają niedrogich pojazdów, służących głównie do jazdy miejskiej.

— Samochody ujęte w zestawieniu mogą być dobrym rozwiązaniem dla przedstawicieli handlowych i wolnych zawodów. Doskonale sprawdzą się także jako drugie auto w firmie, niezbędne do załatwiania codziennych spraw, gdy nie jest wymagana przestrzeń załadunkowa — tłumaczy Jakub Dasiewicz z Carsmile.

Tworząc zestawienie, analitycy założyli, że umowa wynajmu jest zawierana na trzy lata, a przedsiębiorca wpłaca ok. 10 proc. wkładu własnego. Roczny przebieg pojazdu wynosi 20 tys. km, a stawki abonamentu dla samochodów ujętych w rankingu prezentowane są w cenach netto i zaczynają się od 746 zł miesięcznie. Za taką kwotę można wynająć na trzy lata Fiata 500. Ponadto w podobnej cenie można mieć jeszcze dwa minisamochody — Volkswagena Up! i Skodę Citigo, oba w zbliżonej cenie wynoszącej odpowiednio 866 i 874 zł miesięcznie. W rankingu znalazło się także sześć aut miejskich. Cztery z nich to pojazdy z listy pięciu najlepiej sprzedających się samochodów miejskich w 2018 r. Mowa o Skodzie Fabii, Renault Clio, Dacii Sandero oraz Oplu Corsie. Największym pojazdem w zestawieniu jest Fiat Tipo.

— Takim samochodem można przewozić już nieduże gabarytowo przedmioty służące do codziennej pracy np. architekta, geodety czy stylistki makijażu — zwraca uwagę Katarzyna Siwek z Carsmile.

Miesięczny koszt wynajęcia Fiata Tipo wynosi dla przyjętych założeń 850 zł netto. Najdroższym autem w zestawieniu jest natomiast Dacia Logan Sedan, którą można wynająć za 937 zł.

— Może to być dobre rozwiązanie m.in. dla taksówkarzy czy przedsiębiorców chcących wykorzystywać auto również do celów prywatnych, ponieważ idealnie nadaje się na samochód rodzinny — mówi Jakub Dasiewicz.

Analitycy Carsmile zwracają uwagę, że samochód w abonamencie może być wygodnym rozwiązaniem dla małych firm — dlatego że przedsiębiorca ponosi jeden z góry ustalony koszt i nie musi obawiać się dodatkowych wydatków. Nie zaskoczy go wzrost stawek ubezpieczenia, naprawy nieobjęte gwarancją czy konieczność wymiany opon. Właściciel firmy nie musi się też martwić późniejszą odsprzedażą auta, co zwykle stanowi problem nie tylko operacyjny, ale też podatkowy. Z danych Polskiego Związku Wynajmu i Leasingu Pojazdów wynika, że przedsiębiorcy coraz bardziej interesują się tym rozwiązaniem. Rynek wynajmu długoterminowego w 2018 r. wzrósł o 17,5 proc. To najwięcej w jego historii.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Sylwia Wedziuk

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy