Najwięcej na reklamę wydają kurierzy

Bartosz Krzyżaniak
16-03-2000, 00:00

Najwięcej na reklamę wydają kurierzy

Wydatki firm transportowych na reklamę osiągnęły przez dwa miesiące 2000 r. 2,32 mln zł.

Z danych firmy Expert Media wynika, że w 1999 r. na reklamę w mediach firmy przewozowe i kurierskie (bez linii promowych i lotniczych) wydały ponad 10,13 mln zł. Przez dwa pierwsze miesiące 2000 r. wydatki te wyniosły 2,32 mln zł.

W 1999 r. największe nakłady na reklamę przypadły w udziale firmom kurierskim (5,76 mln zł), na drugim miejscu uplasowały się korporacje taksówkowe (2,91 mln zł). Najmniejsze wydatki na reklamę poniosły: kolej (0,17 mln zł) i firmy autobusowe (0,34 mln zł).

Interesująco przedstawia się rozplanowanie wydatków na poszczególne media. Wśród firm przewozowych największą popularnością cieszyły się w 1999 r. reklamy w radiu (4,46 mln zł), gazetach (3,3 mln zł) i magazynach (1,84 mln zł).

Wydatki na reklamę telewizyjną były proporcjonalnie niewielkie i wyniosły 0,51 mln zł, jednak już w pierwszych dwóch miesiącach 2000 r. nakłady na reklamę w tym medium były ponad dwukrotnie większe od wydatków na cały rok 1999 i wyniosły 1,22 mln zł. Przewyższa to łączne wydatki na reklamę w pozostałych mediach (gazetach 0,5 mln zł, radiu 0,48 mln zł i magazynach 0,11 mln zł) w pierwszych miesiącach 2000 r.

Największymi reklamodawcami w branży są Poczta Polska (od stycznia 1999 r. do lutego 2000 r. wydała na reklamę 2,38 mln zł), DHL (2,03 mln zł) i Spedpol Spedycja Polska (1,08 mln zł).

Bartosz Krzyżaniak

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Bartosz Krzyżaniak

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Najwięcej na reklamę wydają kurierzy