Najwięksi w sieci zarobili najwięcej

Małgorzata Grzegorczyk
13-10-2008, 00:00

We wrześniu klienci EasyGo.pl zaczęli myśleć o nartach. W konkurencyjnym Wakacje.pl wciąż panowało lato.

Portale turystyczne podsumowały wrzesień

We wrześniu klienci EasyGo.pl zaczęli myśleć o nartach. W konkurencyjnym Wakacje.pl wciąż panowało lato.

EasyGo.pl, jedyny portal, który ujawnia szczegółowe dane dotyczące współpracy z touroperatorami, prawie połowę wrześniowej sprzedaży zawdzięcza pięciu biurom. Są to tuzy turystyki: Neckermann (który przedszkolakom oferował wakacje za darmo), Exim Tours, Orbis, Rainbow Tours i Itaka (patrz wykres). W szczycie sezonu w rankingu królowały mniejsze firmy.

Narty i lato 2009

— Wrzesień to pierwszy miesiąc, w którym pojawiło się wyraźne zainteresowanie kierunkami zimowymi. Czechy, Francja, Włochy i Austria to pierwsze zakupy w zimowej promocji typu first minute — mówi Andrzej Glapiak z EasyGo.pl.

Klienci portalu myślą już nawet o wakacjach 2009!

— Pojawiają się pierwsze zapytania klientów o ofertę na wakacje 2009, a przecież sezon lato 2008 jeszcze się nie skończył — informuje Tomasz Domżalski z EasyGo.pl.

Średnia wartość jednej rezerwacji we wrześniu wyniosła 3727 zł, podczas gdy rok wcześniej 3706 zł. Oznacza to, że mimo dopłat paliwowych, wcale nie było drożej.

Kienci portalu Wakacje.pl żyli jeszcze tegorocznymi wakacjami. We wrześniu najpopularniejsze (w kolejności alfabetycznej) były biura: Alfa Star, Ecco Holiday, Exim Tours, Itaka, Neckermann, Orbis, Rainbow, Selectours, Sun Fun oraz Wezyr. Zdaniem Magdaleny Krzywosińskiej z Wakacje.pl, o ich wyborze zdecydowały obsługiwane kierunki, które są szczególnie popularne wśród Polaków we wrześniu: Egipt, greckie wyspy, Turcja i Wyspy Kanaryjskie oraz Majorka.

— Egipt jest zawsze modny, a wrzesień to dobry czas na wyjazdy objazdowe czy rejsy po Nilu, bo to pierwszy miesiąc po okresach upałów, gdy można już zwiedzać. Wyspy greckie we wrześniu są tańsze niż w sezonie, a nadal ciepłe. W Turcji w ubiegłym miesiącu można było znaleźć standard z górnej półki za najniższą cenę. Wyspy Kanaryjskie zyskały, bo wprowadzono czartery i kierunek dawniej bardzo ekskluzywny, gdzie koszt był porównywalny z Karaibami, stał się przystępniejszy — wyjaśnia Magdalena Krzywosińska.

Grunt to plaża

Trafionymi kierunkami swoją popularność tłumaczy biuro Ecco Holiday, które w lipcu i sierpniu przyniosło 11,5 proc. sprzedaży EasyGo.pl.

— Jesteśmy bardzo silni w Grecji i Hiszpanii. To nasze kluczowe kierunki. Oznacza to bardzo duży wybór hoteli, wyloty z lotnisk lokalnych, polską obsługę, ciągłość operacji i bardzo dobre ceny — podkreśla Aleksandra Olechnowicz z Ecco Holiday.

Biuro, które w ubiegłym roku miało 131 mln zł przychodów, sprzedaje przez portale internetowe 20 proc. oferty.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Małgorzata Grzegorczyk

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Najwięksi w sieci zarobili najwięcej