MF Global, USA
Biuro maklerskie zgubiła finansowana pożyczonym kapitałem agresywna strategia arbitrażowa. Zakładała ona, że żaden z krajów peryferyjnych strefy euro nie zbankrutuje do końca 2012 roku. Niestety, wierzyciele nie chcieli czekać aż do tego czasu, by się przekonać, czy zarządzający mają rację. W listopadzie wartość obligacji stanowiących zabezpieczenie pożyczki spadła tak mocno, że firma musiała ogłosić niewypłacalność.
Saab Automobile, Szwecja
Posiadający 74-letnią historię szwedzki producent samochodów nie znalazł inwestorów mogących uratować firmę przed upadłością. Wniosek o rozpoczęcie postępowania upadłościowego złożył w połowie grudnia.
AMR Corporation, USA
Operator jeszcze niedawno największych na świecie linii lotniczych American Airlines nie wytrzymał presji wysokich cen ropy naftowej. Zatrudniający 78 tys. pracowników gigant nie zdołał dojść do porozumienia ze związkami zawodowymi, by zredukować wyższe niż u konkurencji koszty. Jak wylicza amerykańskie zrzeszenie przewoźników lotniczych, jest to już setne bankructwo operatora linii lotniczych od 1990 r.
Lee Enterprises, USA
Wydawca 48 dzienników amerykańskich zwrócił się dwa tygodnie temu o ochronę przed wierzycielami. Chce renegocjować warunki spłaty oprocentowanego na 9,05 proc. zadłużenia. Wcześniej w tym roku zawiodły próby refinansowania długu.
Manroland AG, Niemcy
Niemiecki producent pras drukarskich wniosek o ogłoszenie upadłości złożył miesiąc temu. To największe bankructwo u naszych zachodnich sąsiadów w ciągu ostatnich dwóch lat.
William Lyon Homes, USA
Działający na Południowym Zachodzie USA deweloper zaciągnął w 2009 r. pożyczkę mającą ochronić go przed utratą płynności. Kłopoty wróciły, gdy tylko ponownie zaczęła się psuć koniunktura gospodarcza. Wniosek o ogłoszenie niewypłacalności złożył w grudniu.