Najwyższy czas na zmiany

Anna BełcikAnna Bełcik
opublikowano: 2015-09-15 22:00

Czy jesteśmy kreatywnym i otwartym na zmiany narodem?

Z badania opinii społecznej Barometr Bayer wynika, że Polacy deklarują otwartość na zmiany częściej, niż ich dokonują. Optymizmu dodaje jednak fakt, że samo pojęcie „zmian” dobrze kojarzy się aż 92 proc. z nas.

— To bardzo pozytywne spojrzenie, doceniające fakt, że zmiany, zwłaszcza nowe technologie, narzędzia pracy i spędzania wolnego czasu, odkrycia naukowe, prowadzą do poprawy życia. Widać jednak, że między tym bardzo pozytywnym odbiorem zmian a rzeczywiście podejmowanymi działaniami jest pewien dystans — zaznacza ekonomista prof. Witold Orłowski. Jesteśmy też chętni do nauki — ta „przez całe życie” jest ważna dla 85 proc. Polaków.

65 proc. ankietowanych zadeklarowało, że nauka jest dla nich wyborem, a nie koniecznością. Niestety, dla reszty jest to już przymus.