Nakręcony Oknoplast

Anna Pronińska
opublikowano: 31-01-2007, 00:00

Producent stolarki otworowej chce podwoić liczbę salonów, zwiększyć moce i eksport. Dla branży rok zapowiada się korzystnie.

Producent stolarki otworowej chce podwoić liczbę salonów, zwiększyć moce i eksport. Dla branży rok zapowiada się korzystnie.

Oknoplast-Kraków, jedna z czołowych firm specjalizująca się w produkcji okien i drzwi PVC, ocenia, że w krajowym rynku ma 7 proc. udziałów.

— Za dwa lata chcemy 10-11 proc. Osiągniemy to, zwiększając sprzedaż. Mamy 250 salonów sprzedaży, ale za trzy lata zamierzamy zwiększyć ich liczbę do 400. Jeden salon rocznie sprzedaje około 1500 okien — mówi Adam Placek, prezes Oknoplast-Kraków.

— Rok zapowiada się korzystnie i można wierzyć we wzrost rynku. W 2006 r. popyt był tak duży, że trudno było go zaspokoić. Ten rok powinien być podobny — dodaje Robert Klos, wiceprezes Związku Producentów, Dostawców i Dystrybutorów Polskie Okna i Drzwi.

Oknoplast produkuje 490 tys. jednostek okiennych rocznie, ale dzięki inwestycji w nową halę pod Krakowem liczba ta wzrośnie do 650 tys.

— Uruchomimy cztery nowe linie produkcyjne w nowej hali, której budowa jest na ukończeniu. Jej koszt wyniesie 14 mln zł — dodaje Adam Placek.

Oknoplast w 2007 r. zamierza rozwinąć eksport.

— Teraz główne rynki zbytu to Słowacja, Czechy, Niemcy i Węgry. Tylko ze sprzedaży u naszych zachodnich sąsiadów mamy 15 mln zł przychodów. Teraz próbujemy rozwijać działalność na kolejnych rynkach, zwłaszcza włoskim i ukraińskim — ocenia Adam Placek.

W 2006 r. Oknoplast miał 147 mln zł przychodów i 11 mln zł zysku netto.

— W tym roku chcemy osiągnąć 180 mln zł przychodów i 15 mln zł zysku — mówi Adam Placek.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Anna Pronińska

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu