Nareszcie będzie ryczałt na samochody służbowe

opublikowano: 11-06-2014, 00:00

Za używanie przez miesiąc samochodu służbowego do celów prywatnych pracownicy zapłacą 45 zł lub 72 zł.

Rada Ministrów przyjęła wczoraj zaproponowane przez Ministerstwo Gospodarki kompleksowe uregulowanie zasad wykorzystywania samochodów służbowych do celów prywatnych. Nowe przepisy mają za zadanie umożliwić konkretne określenie wartości takiego świadczenia, co ma pozwolić na eliminację obecnych niejasności.

— Wprowadzamy propozycję jednolitego ryczałtu, umiarkowanego, jeśli chodzi o wysokość. Mamy nadzieję, że skończą się kłopoty ludzi, a także próby omijania prawa. Ryczałt będzie relatywnie niski — mówił wczoraj premier Donald Tusk.

W przypadku używania w celach prywatnych przez cały miesiąc pojazdu firmowego o pojemności silnika do 1,6 tys. cm sześc. pracownik uzyska przychód w wysokości 250 zł. To oznacza, że po jego opodatkowaniu stawką 18 proc. będzie płacił zryczałtowany podatek wysokości 45 zł. Natomiast gdy będzie przez cały miesiąc prywatnie użytkował auto o pojemności powyżej 1,6 tys. cm sześc., to uzyska przychód wysokości 400 zł, czyli zapłaci 72 zł podatku. W razie wykorzystywania samochodu prywatnie przez okres krótszy niż miesiąc wartość przychodu oraz wysokość podatku będą ustalane proporcjonalnie— 1/30 za każdy dzień użytku. W ocenie Jerzego Martiniego, doradcy podatkowego z kancelarii Martini i Wspólnicy, rządowe propozycje są dobre dla przedsiębiorców i pracowników.

— Dzięki wprowadzeniu tego ryczałtu zasady rozliczania użytku prywatnego aut firmowych będą wreszcie proste, łatwe i zrozumiałe dla wszystkich. Znikną obecne problemy oraz ryzyko potencjalnego konfliktu z organami skarbowymi. Przyjęte stawki ryczałtu są jak najbardziej do przyjęcia. Podatek wysokości 45 zł czy 72 zł jest dość niski i chyba każdego byłoby stać na taki wydatek — uważa Jerzy Martini. Projekt trafi teraz do Sejmu.

Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Jarosław Królak

Polecane