W obliczu tej katastrofy naturalnej, DHL w Polsce szybko podjął działania, aby wesprzeć zarówno swoich pracowników, jak i mieszkańców najbardziej dotkniętych regionów. Solidaryzując się z poszkodowanymi w powodziach, dołączyliśmy do wielkiej akcji pomocy.
Priorytetem Grupy DHL jest zapewnienie bezpieczeństwa i pomocy naszym pracownikom i współpracownikom, wśród których są osoby dotknięte żywiołem. Dlatego poza finansowym i rzeczowym wsparciem, zaoferowaliśmy im także dodatkowe dni wolne, by w tak trudnym czasie mogli skupić się na odbudowie swojego życia.
Oprócz bezpośredniej pomocy dla pracowników, DHL w Polsce postanowił zaangażować się w szersze działania pomocowe. Szczególną opieką otoczono dzieci z SOS Wiosek Dziecięcych w Ustroniu, które również ucierpiały w wyniku kataklizmu. Ramię w ramię z naszymi pracownikami oraz klientami zapewnialiśmy to, na czym znamy się najlepiej tj. organizację logistyki i transportów specjalnych.
W pierwszych dniach po powodzi dostarczyliśmy do potrzebujących profesjonalne pompy do wody firmy Dambat, ponad 30 palet wody, która była w tamtym czasie najpotrzebniejsza. W celu zabezpieczenia najważniejszych potrzeb osobom, które straciły wszystko przez wielką wodę, zorganizowaliśmy w naszych oddziałach zbiórkę darów wśród pracowników DHL pod hasłem ALL AS ONE, które zostały przekazane do Polskiego Czerwonego Krzyża. Zbiórka realizowana zgodnie z duchem #GoHelp, aktywizuje wszystkie polskie dywizje DHL pokazując, że odpowiedzialność społeczna jest wpisana w nasze DNA.
Również Fundacja DHL „Dostarczamy Dobro” przekaże środki finansowe na rzecz osób poszkodowanych oraz dodatkowo uruchomiła specjalną zbiórkę, z której środki zostaną przekazane na walkę ze skutkami kataklizmu. Grupa DHL w Polsce zobowiązała się przekazać w porozumieniu z Polskim Czerwonym Krzyżem znaczącej dotacji na rzecz ofiar powodzi, aby pomóc w odbudowie najbardziej zniszczonych terenów.
Szczególne podziękowania za zaangażowanie w akcję kierujemy do wszystkich pracowników Grupy DHL, odpowiedzialnych za prawidłową koordynację działań. Odegrali oni wielką rolę w niesieniu pomocy. W całej Polsce — od Augustowa przez Warszawę po Rzeszów organizowali zbiórkę darów, takich jak ubrania, żywność i artykuły higieniczne, które zostały przekazane do Polskiego Czerwonego Krzyża i innych organizacji pomocowych. Ich aktywność i zaangażowanie pokazują, jak ważna jest wspólnota w trudnych chwilach. To również dowód na to, że wartości takie jak solidarność i wsparcie nie są tylko pustymi hasłami, lecz prawdziwymi zasadami, którymi kieruje się firma i jej pracownicy.
Nasza pomoc nie kończy się w momencie, kiedy woda opadła — w dalszym ciągu monitorujemy sytuację, aby nie pozostawić potrzebujących w tych trudnych chwilach.