NBC zarabia na reklamach olimpijskich

(Tadeusz Stasiuk)
opublikowano: 13-02-2006, 07:53

NBC Universal, właściciel trzeciej co do wielkości amerykańskiej sieci telewizyjnej sprzedał już czas reklamowy w trakcie transmisji z turyńskiej olimpiady o wartości ponad 900 mln USD. Wpływy mogłyby być jeszcze wyższe, gdyby nie różnice czasowe, ograniczające liczbę widzów.

NBC Universal, właściciel trzeciej co do wielkości amerykańskiej sieci telewizyjnej sprzedał już czas reklamowy w trakcie transmisji z turyńskiej olimpiady o wartości ponad 900 mln USD. Wpływy mogłyby być jeszcze wyższe, gdyby nie różnice czasowe, ograniczające liczbę widzów. Koszty zakupu licencji na transmisję wydarzeń z aren sportowych w okresie dwóch tygodniu wyniosły NBC 613 mln USD.

Zysk spółki zrealizowany podczas olimpiady w Salt Lake City w 2002 r. zamknał się kwotą 70 mln USD.

WST, Bloomberg

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: (Tadeusz Stasiuk)

Polecane