NEC: najsłabiej sprzedają się notebooki

Kamil Kosiński
30-01-2002, 00:00

W roku 2001 firmy sprzedające produkty komputerowe korporacji NEC odnotowały wzrost sprzedaży we wszystkich segmentach poza notebookami.

W roku 2001 NEC sprzedał w Polsce 53,3 tys. monitorów. Większość ze sprzedanych urządzeń stanowiły modele kineskopowe (CRT). Tylko 4,5 tys. to urządzenia ciekłokrystaliczne (LCD). Ich sprzedaż wzrosła jednak najwyraźniej, bo aż 8,5 razy.

— Wyraźnie wzrósł cały rynek tego typu urządzeń, więc dobre wyniki w tym segmencie sprzętu nie są wyłącznie naszą zasługą — zaznacza Mariusz Orzechowski, dyrektor przedstawicielstwa NEC--Mitsubishi Electronics Display w Polsce.

O ile jednak 4 z 4,5 tys. sprzedanych modeli LCD to urządzenia 15-calowe, o tyle w sprzęcie kineskopowym palmę pierwszeństwa przejęły już modele17-calowe. Ich sprzedaż wzrosła w ostatnim roku o 90 proc., tak że stanowią one 69 proc. wszystkich sprzedanych w 2001 roku tego typu monitorów NEC. Wersje 15-calowe mają 26-proc. udział ilościowy w sprzedaży, a ich popularność spadła w ostatnim roku o połowę.

Na rynku komputerów NEC sprzedał o 11 proc. mniej note- booków niż w roku 2000. Odpowiednio o 89 i 52 proc. wzrosła za to sprzedaż komputerów biurkowych i serwerów tej marki. Gwoli ścisłości trzeba jednak dodać, że nawet przedstawiciele koncernu mają świadomość, że sprzedaż 5,1 tys. pecetów i niewiele ponad 300 serwerów ma w polskich warunkach raczej symboliczny wymiar.

— Trendy są całkiem przyzwoite. Spadła tylko sprzedaż note- booków. Oczywiście sama liczba 320 serwerów nie jest imponująca, ale jest to dla nas kierunek strategiczny, który zamierzamy pielęgnować — podkreśla Roman Wiskowski z firmy Bull Polska, wyłącznego dystrybutora produktów NEC Computers International.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Kamil Kosiński

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Innowacji / Technologie / NEC: najsłabiej sprzedają się notebooki