Nerwowy debiut Huuuge’a

opublikowano: 19-02-2021, 09:50
aktualizacja: 19-02-2021, 18:16

W piątek o 9.30 na warszawskiej giełdzie zadebiutowały akcje producenta gier mobilnych Huuuge Games.

[Aktualizacja] Akcje Huuuge zakończyły sesję jednoprocentowym spadkiem - cena zamknięcia wyniosła 49,50 PLN.

Piątkowy start notowań akcji Huuuge na GPW nie wypadł zbyt okazale. Na otwarciu cena była na poziomie kursu odniesienia, czyli 50 zł za szt. Po chwili kurs wyszedł na plus, ale szybko przewagę uzyskała strona sprzedająca. Kurs przez blisko kwadrans był na minusie, po czym do głosu doszły giełdowe byki i notowania wyszły na wyraźny plus. O godz. 9.46 kurs zyskuje 5 proc.

Zainteresowanie ofertą było bardzo duże. Wzięło w niej udział ponad 20 tys. inwestorów indywidualnych. Zapisali się oni na 54,7 mln akcji, sprzedawanych po cenie 50 zł. Oznacza to, że “na stole” było 2,73 mld zł, czyli średnio 137 tys. zł na jedną osobę.

Pula w transzy detalicznej była niewielka (zaledwie 1,66 mln akcji, 5 proc. oferowanych), konieczna była redukcja zleceń, która wyniosła 97 proc.

Inwestorom instytucjonalnym przydzielono 31,65 mln akcji. W ofercie zapis złożyło 125 dużych inwestorów.

Oferta publiczna spółki warta była 1,67 mld zł. Z emisji akcji Huuuge pozyskał około 565 mln zł, które planuje przeznaczyć ich na działalność związaną z przejęciami innych podmiotów oraz sfinansowanie dalszego długoterminowego wzrostu.

Ze względu na to, że jest zarejestrowana w stanie Delaware (USA), podlega tamtejszym przepisom. Dla inwestorów z Polski konsekwencją jest to, że klienci nie wszystkich biur maklerskich będą mogli swobodnie handlować walorami debiutanta. Można to robić tylko u tych pośredników, którzy dopuszczeni są do działania w specjalnej klasie notowań dla spółek amerykańskich. Na liście są biura, które obsługują drobnych inwestorów, takie jak DM BOŚ, DM BDM, mBank, Noble Securities, PKO BP, Trigon i Santander.

Przed złożeniem zlecenia kupna akcji spółki Huuuge, obowiązkowe będzie złożenie przez inwestora stosownego oświadczenia, że nie jest się „osobą amerykańską”.

Rynek gier
Newsletter z wiadomościami nt. branży gamingowej oraz polskich producentów gier komputerowych.
ZAPISZ MNIE
×
Rynek gier
autor: Grzegorz Suteniec
Wysyłany raz w tygodniu
Grzegorz Suteniec
Newsletter z wiadomościami nt. branży gamingowej oraz polskich producentów gier komputerowych.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane