Nerwowy początek handlu na amerykańskich giełdach

(Tadeusz Stasiuk)
opublikowano: 26-10-2005, 16:04

Po mocno rozczarowujących wynikach największego internetowego domu wysyłkowego Amazon.com i słabych rezultatach producenta samolotów, koncernu Boeing analitycy oczekiwali spadków na otwarciu sesji w Stanach Zjednoczonych. Te pesymistyczne prognozy sprawdziły się jednak tylko w pierwszych minutach handlu

Po mocno rozczarowujących wynikach największego internetowego domu wysyłkowego Amazon.com i słabych rezultatach producenta samolotów, koncernu Boeing analitycy oczekiwali spadków na otwarciu sesji w Stanach Zjednoczonych. Te pesymistyczne prognozy sprawdziły się jednak tylko w pierwszych minutach handlu

Po początkowym dzwonka, przewaga należała do strony podażowej. Skala przeceny nie była jednak zbyt wielka. Sytuację uspokoił spadek cen ropy po rekordowym od miesiąca wczorajszym wzroście. Nerwowość jednak pozostała, gdyż inwestorzy czekają na publikację raportu u ostanie zapasów paliwowych.

Cena akcji Boeinga zniżkuje o ponad 2,5 proc. Firma z Seattle zarobiła co prawda w III kwartale więcej niż przed rokiem, ale odnotowała spadek przychodów ze sprzedaży.

Z kolei Amazon.com odnotował w III kwartale spadek z 54 do 30 mln USD zysku netto. Analitycy oczekiwali wartości na poziomie 40 mln USD. Przychody jednak zwiększyły się do 1,9 mld USD, głównie dzięki sprzedaży ponad 1,6 mln egzemplarzy książki „Harry Potter i Książe Półkrwi”. Niższa rentowność jest wynikiem kosztów zawartych porozumień prawnych. Kurs pikuje o ponad 12 proc.

Tracą na wartości papiery największej sieci handlowej, Wal Mart Stores.

Po przeciwnej stronie rynku znalazły się papiery koncernu samochodowego DaimlerChrysler. Aprecjacja notowań to zasługa nadspodziewanie wysokiego zysku operacyjnego, który wsparły wyniki luksusowej marki, Mercedesa.

Podniesienie rekomendacji do „kupuj” z „trzymaj” przez analityków Citigroup wspiera kwotowania International Paper.

To musisz wiedzieć dziś rano
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
×
To musisz wiedzieć dziś rano
autor: Kamil Zatoński
Wysyłany codziennie
Kamil Zatoński
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: (Tadeusz Stasiuk)

Polecane