Netflix stawia na Chiny

opublikowano: 30-06-2016, 07:01

Netflix, jedna z największych na świecie streamingowa wypożyczalni filmów i seriali online nadal szuka możliwości wejścia na chiński rynek. Z uwagi na ogromny potencjał, Państwo Środka doskonale wpisywałoby się w strategię amerykańskiej spółki, donosi Reuters.

Reed Hastings, dyrektor generalny Netflixa twierdzi, że firma próbuje znacząco zwiększyć bazę swoich subskrybentów poza rodzimym, amerykańskim rynkiem.

Netflix
Netflix
Reuters/Forum

Odkąd Chiny stały się wielką okazją, kontynuujemy próby wejścia na ten przyszłościowy rynek – powiedział Hastings. 

Zmierzając do przeciwdziałania spadkowi dynamiki wzrostu w USA, w styczniu internetowy gigant dołączył do swojej struktury sprzedaży 130 nowych rynków. Jednak usługodawca streamingowy nadal nieobecny jest w kraju z największą liczbą ludności, a gdzie nadawane i udostępniane treści  są poddawane ścisłym regulacjom i cenzurze.

Na razie, nie mając możliwości szybkiego wejścia do Chin, Netflix skupia się na rozwoju w innych krajach Azji, w tym w Korei Południowej i Indonezji.

W kwietniu Netflix zaprezentował rozczarowującą prognozę. Zgodnie z nią wzrost abonentów w USA i na innych rynkach w II kwartale będzie niższy niż oczekują analitycy. 

 

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Tadeusz Stasiuk

Polecane