Netmedia kupują Emonety. pl

KL
17-10-2007, 00:00

Spółka znów inwestuje w e-commerce. Tym razem nie jest to znana spółce branża turystyczna, ale serwis numizmatyczny.

Spółka znów inwestuje w e-commerce. Tym razem nie jest to znana spółce branża turystyczna, ale serwis numizmatyczny.

Netmedia, znane dotąd głównie z serwisów turystycznych, zdecydowały się objąć 100 proc. udziałów w serwisie internetowym Emonety.pl.

— Spółka prowadzi w internecie sprzedaż monet kolekcjonerskich i numizmatów — wyjaśnia Michał Pszczoła, wiceprezes Netmediów.

Emonety. pl są dystrybutorem m.in. kolekcji NBP i mają grono klientów abonamentowych. Ci kupują po cenie emisyjnej monety, które spółka nabywa w NBP z dyskontem.

— Jednak cześć monet z każdej kolekcji zostawiamy i sprzedajemy kolekcjonerom z bardzo wysoką marżą — wyjaśnia Dariusz Leśniak, prezes Emonety. pl.

Serwis sprzedaje nie tylko monety i numizmaty polskie, ale także zagraniczne. Chce również dotrzeć do kolekcjonerów w innych krajach i przygotowuje już zagraniczne wersje serwisu. Zamierza dynamicznie zwiększać przychody i rentowność. Od niej będzie uzależniona ostateczna cena, którą Netmedia zapłacą za spółkę. W ubiegłym roku Emonety.pl miały 2,2 mln zł przychodów. Rentowność była niemal równa zero. W tym roku przychody mają sięgnąć 5 mln zł, a zysk netto — 200-250 tys. zł. W przyszłym roku może to już być 7 mln zł, a zysk netto wyniesie 600 tys. zł.

Po co Netmediom spółka, która zajmuje się tak nietypową branżą?

— To jest doskonały biznes a ponadto chcemy rekomendować numizmatykę jako metodę inwestowania dla klientów innych naszych portali. Ma być to alternatywa dla lokat, funduszy, nieruchomości. Po drugie, do tej pory zajmowaliśmy się sprzedażą usług. Emonety mogą stać się trampoliną do sprzedaży innych produktów — wyjaśnia Michał Pszczoła.

To nie koniec przejęć w tym roku. Netmedia planują kupno firm z branży turystycznej.

— Zależy nam na kupowaniu spółek, komplementarnych serwisów działalności, które już posiadamy — mówi wiceprezes spółki.

Netmedia specjalizują się w internetowej rezerwacji hoteli oraz organizacji imprez integracyjnych. Chcą mieć m.in. w portfelu serwisy, zajmujące się internetową sprzedażą biletów lotniczych oraz wycieczek Pieniądze na przejęcia będą pochodziły z emisji, która może zostać przeprowadzona jeszcze w tym roku.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: KL

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Gospodarka / Netmedia kupują Emonety. pl