Netmedia kupują w Rumunii

KL
opublikowano: 2010-04-02 00:00

Netmedia są polskim liderem e-rezerwacji hotelowych. Chcą powtórzyć sukces w Rumunii.

Netmedia są polskim liderem e-rezerwacji hotelowych. Chcą powtórzyć sukces w Rumunii.

Giełdowa grupa właśnie przeprowadziła pierwszą zagraniczną akwizycję. Za 150 tys. euro kupiła 70 proc. udziałów w spółce CD Group, do którego należy kilka turystycznych serwisów internetowych. Przejęta firma zmieniła nazwę na Netmedia Romania. Jej najcenniejszym aktywem jest serwis TourismGuide. ro. Według danych podawanych przez Netmedia, jest to najchętniej odwiedzany portal rezerwacyjno-turystyczny na lokalnym rynku.

— Ta firma prowadzi sprzedaż rezerwacji "ręcznie". Ma dużą oglądalność, rozpoznawalną markę w internecie, ale nie ma narzędzi. My mamy rozwiązania i model biznesowy, który chcielibyśmy przenieść na rumuński rynek — mówi Michał Pszczoła, wiceprezes grupy Netmedia.

Przypomina, że w pierwszych latach działalności na rynku rezerwacji hotelowych Netmedia miały wzrosty przekraczające 100 proc. rocznie. W 2009 roku firma przekroczyła liczbę 100 tys. rezerwacji, co oznacza wzrost o 53 proc. w stosunku do 2009 roku.

— Jesteśmy przekonani, że uda nam się to powtórzyć w Rumunii. Tamtejszy rynek jest we wczesnej fazie rozwoju, a konkurencja jest niewielka — mówi Michał Pszczoła.

Powołuje się na dane dotyczące transakcji internetowych w Rumunii. Ich wartość w 2009 roku wyniosła 92,8 mln EUR, co oznacza wzrost o 80 proc. w ciągu roku. Prognozy na 2010 rok są jeszcze lepsze. Szybko rosną też wydatki na turystykę w internecie. Sama turystyka również szybko się rozwija — między 2005 a 2008 rokiem liczba przyjazdów turystycznych wzrosła dziesięciokrotnie — ze 150 tys. do 1,5 mln.

— Specyfika rumuńskiego rynku jest nieco inna niż w Polsce. Znaczną część rezerwacji stanowią wyjazdy wypoczynkowe dla osób indywidualnych. Oznacza to, że pobyty w hotelach są dłuższe, co jest dla nas bardzo korzystne — mówi wiceprezes grupy Netmedia.