Netmedia też sięgają po Orbis Travel

KL,GRA
opublikowano: 07-01-2010, 00:00

Coraz więcej chętnych do zakupu Orbis Travel. Apetyt na spółkę mają również Netmedia.

Coraz więcej chętnych do zakupu Orbis Travel. Apetyt na spółkę mają również Netmedia.

Orbis Travel okazuje się łakomym kąskiem nie tylko dla typowych touroperatorów. Jak dowiedział się "Puls Biznesu", zainteresowane są także Netmedia — giełdowy kombinat e-commerce, który zajmuje się m.in. rezerwacjami hotelowymi.

— Złożyliśmy list intencyjny, w którym deklarujemy chęć zakupu Polskiego Biura Podróży Orbis. Jesteśmy zainteresowani głównie tą częścią przedsiębiorstwa, która pasuje do naszego obecnego biznesu, jednakże rozważamy zakup całej spółki — przyznaje Michał Pszczoła, wiceprezes Netmediów.

Jego firma dysponuje licznymi serwisami, które oferują m.in. sprzedaż biletów lotniczych, organizację imprez biznesowych, rezerwację hoteli. Netmedia są właścicielem takich portali jak Hotele. pl czy BiletyLotnicze. com. pl. W grupie Netmediów jest także agencja turystyczna Netmedia Bussines Travel, która obsługuje korporacje w zakresie podróży służbowych, a także Marco Polo Travel oferujące rejsy wycieczkowe.

— Orbis Travel prowadzi trzy rodzaje działalności — wyjazdową, przyjazdową oraz organizację konferencji i usług turystycznych dla biznesu. Do nas najbardziej pasują dwa ostatnie rodzaje, turystyką wyjazdową jesteśmy zainteresowani najmniej. Nie mamy nic przeciwko odkupieniu zorganizowanych części przedsiębiorstwa — mówi Michał Pszczoła.

Rainbow Tours, które też zabiega o zakup Orbisu, wątpi, czy taka transakcja byłaby możliwa.

— Wiem, że taka koncepcja była rozpatrywana, ale za bardziej prawdopodobną uważam sprzedaż PBP Orbis w całości — mówi Remigiusz Talarek, prezes Rainbow Tours.

W listopadzie zeszłego roku hotelarski Orbis ogłosił, że wystawił na sprzedaż swoją spółkę zależną — Polskie Biuro Podróży Orbis, sprzedające wycieczki pod marką Orbis Travel. Kąsek wydaje się łakomy ze względu na silną markę i udział w rynku — po dziewięciu miesiącach biuro ma 142 mln zł sprzedaży. Jego problemem jest jednak rentowność. W ciągu trzech kwartałów spółka poniosła 10,2 mln zł straty EBITDA i 12,5 mln zł straty netto. Trwają w niej zwolnienia, restrukturyzowana jest też sieć sprzedaży.

Mimo to znaleźli się chętni do rozmów. Przystąpiło do nich polskie biuro Rainbow Tours oraz fundusz private equity Enterprise Investors (EI), który ma już w portfelu spółkę Novaturas, największe biuro podróży w krajach bałtyckich. Rozmowy trwają, a przedwczoraj EI złożył w UOKiK wniosek o wyrażenie zgody na transakcję. Nie przesądza to jednak o wyniku rozmów z Orbisem.

Nieruchomości
Najważniejsze informacje z branży nieruchomości mieszkaniowych i komercyjnych. Wiadomości, komentarze i analizy rynkowe.
ZAPISZ MNIE
×
Nieruchomości
autor: Dominika Masajło, Paweł Berłowski
Wysyłany raz w tygodniu
Najważniejsze informacje z branży nieruchomości mieszkaniowych i komercyjnych. Wiadomości, komentarze i analizy rynkowe.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: KL,GRA

Polecane