NG2 idzie na kwartalny rekord

Katarzyna Sadowska
opublikowano: 17-11-2009, 00:00

W przyszłym roku grupa otworzy co najmniej 80 sklepów. W ciągu 3 lat chce mieć 20 proc. rynku.

Spółka zapowiada 1000 salonów za pięć lat

W przyszłym roku grupa otworzy co najmniej 80 sklepów. W ciągu 3 lat chce mieć 20 proc. rynku.

Pod względem rentowności netto trzeci kwartał nie był najlepszy dla producenta i dystrybutora obuwia. Wskaźnik spadł z 13,6 proc. rok temu do 4,8 proc.

— Ze względu na specyfikę branży trudno wyniki rozpatrywać w ujęciu miesięcznym czy kwartalnym. Bardziej miarodajne są półrocza, a najbardziej — lata — zaznacza Dariusz Miłek, prezes NG2.

Jesienne nastroje

Na wyniki grupy duży wpływ mają bowiem warunki atmosferyczne. Ich wpływ "znosi się" jednak w ciągu miesięcy — dla przykładu wrzesień był słaby ze względu na wysokie temperatury, natomiast popyt na buty jesienne przesunął się na październik, który był dla NG2 rekordowy pod względem sprzedaży. Ma się to przełożyć na cały kwartał.

— Proszę spodziewać się bardzo dobrych wyników spółki w czwartym kwartale. Pod względem zysku netto będzie najlepszy w historii NG2 — mówi Piotr Nowjalis, wiceprezes i dyrektor finansowy NG2.

W samym październiku spółka zarobiła około 35 mln zł. Narastająco po trzech kwartałach ma 46,6 mln zł zysku netto. Dariusz Miłek potwierdził wcześniejsze deklaracje na temat zysku za cały 2009 r. na poziomie 90-100 mln zł.

— Wstydu nie będzie — podsumowuje prezes.

5-letnie plany

Zdaniem zarządu, w kolejnych latach bardziej widoczny będzie podział na kwartały lepsze dla spółki (II i IV) i nieco gorsze (I i III) ze względu na wchłanianie przez grupę sieci franczyzowej. Dotychczas franczyza poprawiała wyniki gorszych kwartałów m.in. ze względu na terminy księgowania. Do końca roku NG2 przejmie jeszcze 19 salonów — w Krakowie i Poznaniu. Nie zrezygnuje jednak całkowicie z tego kanału sprzedaży.

— Docelowo, w ciągu 5 lat chcemy mieć w Polsce 1000 salonów — deklaruje Dariusz Miłek.

200 z nich ma działać w sieci franczyzowej. Grupa chce mieć ponadto 70 salonów CCC w Czechach. Teraz ma 634 sklepy w kraju i 33 w Czechach.

— Cel na przyszły rok zakłada otwarcie przynajmniej 80 placówek — mówi Piotr Nowjalis.

Udział NG2 w polskim rynku obuwniczym, którego wartość szacuje się na 8 mld zł, wynosi około 12-13 proc. Spółka chce odskoczyć konkurencji i w ciągu 3 lat zwiększyć go do 20 proc. Planuje dokonać tego organicznie, bo nie dostrzega atrakcyjnych celów przejęć.

Jeszcze w grudniu NG2 rozpocznie budowę centrum logistyczno-dystrybucyjnego.

— Przy tym tempie rozwoju za dwa lata moglibyśmy mieć problem z wydajnością — informuje Piotr Nowjalis.

Inwestycja pochłonie około 97 mln zł i jest wsparta funduszami unijnymi. Spółka sfinansuje ją z gotówki i kredytów. Raczej nie będzie w tym celu emitować akcji, mimo że walne dało zarządowi taką możliwość.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Katarzyna Sadowska

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu