Spółka przedstawiła właśnie stan prac nad grą. Ukończono m.in. scenariusz fabularny całego projektu, zaprojektowano design wszystkich poziomów gry, gotowe są też wszystkie narzędzia, potrzebne do tworzenia gry i kolejnych produkcji.
W dniach 8-109 grudnia spółka zaprezentuje tech-demo gry na międzynarodowych targach w Lyonie. Będzie to jednocześnie początek procesu sprzedaży praw do dystrybucji gry na rynkach światowych.
- Nasz kraj jest coraz atrakcyjniejszym rynkiem dla zagranicznych wydawców gier komputerowych. Postanowiliśmy na to zareagować opracowując uniwersum, na podstawie którego można tworzyć kilka gier w ramach jednej serii wydawniczej. Dla nas oznacza to przyspieszenie cyklu produkcji gier oraz ograniczenie kosztów związanych z ich przygotowaniem. W obecnej sytuacji rynkowej jest to racjonalny sposób na walkę z kryzysem i znaczną poprawę wyników sprzedaży. Cały ten rok poświęciliśmy na reorganizację struktury spółki ponosząc tego koszty. Odbiło się to na naszych przychodach ze sprzedaży, realizujemy jednak konsekwentnie naszą strategię – mówi Tomasz Majka, prezes zarządu Nicolas Games.
– W tej chwili kończymy prace nad produktem, który, o czym jestem przekonany, obroni się jakością i pozwoli nam skutecznie zdobywać rynek gier - dodaje prezes NG.
W październiku 2009 roku spółka zawarła umowę o współpracy z firmą FrontlineStudios LLC z siedzibą na Florydzie w USA. Przedmiotem porozumienia jest przygotowanie dystrybucji gry Aftrefall: Rascal na terenie Stanów Zjednoczonych oraz współpraca w zakresie przygotowania wersji gry na konsole nowej generacji.