Nie chować głowy w piasek

Barbara Warpechowska
opublikowano: 19-06-2015, 00:00

Bezrobocie, zmiany klimatyczne i demograficzne to wyzwania dla Europy

Ruch na rzecz społecznej odpowiedzialności biznesu opracował Manifest Enterprise 2020. To zbór koniecznych działań, które należy podjąć do 2020 r. Zostanie ogłoszony dzisiaj na konferencji podczas wystawy EXPO 2015 w Mediolanie. Ruch zorganizowany przez CSR Europe, europejską sieć działającą na rzecz społecznej odpowiedzialności biznesu, zrzesza 42 krajowe stowarzyszenia CSR (w tym również polskie Forum Forum Odpowiedzialnego Biznesu) oraz ponad 10 tys. firm z całej Europy. Manifest Enterprise 2020 wzywa przedsiębiorstwa i rządy państw do współpracy.

ARC

Apeluje o podjęcie w ciągu pięciu lat działań w ramach trzech priorytetów strategicznych. Pierwszy dotyczy zatrudnienia i integracji. Zarządy i kierownictwo firm powinny nie tylko dostrzegać ten problem, ale również mu przeciwdziałać. W ten sposób będą zwiększać wartość swoich organizacji. Drugi priorytet ma na celu zachęcanie firm do pełnienia roli zaangażowanych partnerów we współpracy z lokalnymi społecznościami, miastami i regionami, co pozwoli rozwijać i wdrażać zrównoważone metody produkcji, a także sposoby konsumpcji. Trzeci mówi o włączeniu do działań biznesu transparentności i szacunku dla praw człowieka jako ważnego priorytetu. Manifest to odpowiedź na wyzwania stawiane przez Komisję Europejską w strategii „Europa 2020”, w którą wpisuje się inteligentny, zrównoważony i sprzyjający integracji społecznej wzrost.

Wicehrabia Etienne Davignon, prezydent CSR Europe i były wiceprzewodniczący Komisji Europejskiej, uważa, że manifest — to jedna z najambitniejszych inicjatyw mających się zmierzyć z przyszłością Europy poprzez praktyczne rozwiązania biznesowe, jakie widział w ciągu 50 lat pracy w rządzie i biznesie. I apeluje: Dołączcie do nas! — Wpływ CSR Europe jest ogromny. Budowanie w jej ramach sojuszy, wspólnych celów i wyzwań może nadać naszemu kontynentowi bardziej zrównoważony kierunek rozwoju. Manifest ogłoszony podczas spotkania w Mediolanie zawiera wyzwania dla firm na kolejne pięć lat. Także dla firm polskich wyzwaniem będzie wzmocnienie transparentności, które może odbywać się na przykład przez raportowanie danych pozafinansowych. Na gruncie polskim za małą wagę wciąż przywiązuje się do zrównoważonego łańcucha

Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.

dostaw, czyli przestrzegania zasad CSR nie tylko wśród najbliższych podwykonawców, ale również wśród tych z kolejnych rzędów. Szczególnie w aspekcie przestrzegania praw człowieka. I trzeci element — partnerstwo. Ponadsektorowe inicjatywy to w Polsce wciąż rzadkość, a na styku wiedzy i kompetencji wiele problemów społecznych i środowiskowych z pewnością udałoby się szybciej rozwiązać wspólnymi siłami — komentuje manifest Mirella Panek-Owsiańska, prezeska Forum Odpowiedzialnego Biznesu, które należy do CSR Europe. Postępy europejskich przedsiębiorstw w realizacji priorytetów manifestu będą badane przez kolejne pięć lat z wykorzystaniem dostępnego w sieci narzędzia CSR Europe Business Impact Maps. W ten sposób zostaną zaprezentowane setki inicjatyw z całej Europy. © Ⓟ

NA LATA: Manifest ogłoszony w Mediolanie zawiera wyzwania dla firm, także polskich, na kolejne pięć lat — podkreśla Mirella Panek-Owsiańska, prezes Forum Odpowiedzialnego Biznesu. [FOT. ARC]

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Barbara Warpechowska

Polecane