Nie każ się szukać, zgłoś się sam

opublikowano: 29-06-2012, 00:00

Kandydaci do tytułu Gazeli Biznesu już mogą składać zgłoszenia

Czy trzynastka może być szczęśliwa? Dla kilku tysięcy małych i średnich firm, które zakwalifikują się do tegorocznego zestawienia „Gazele Biznesu”, skupiającego najbardziej dynamiczne małe i średnie przedsiębiorstwa — z pewnością tak. Zanim jednak nasz trzynasty ranking powstanie, przed redakcją „Pulsu Biznesu” i specjalistami wywiadowni gospodarczej Coface Poland wiele pracy.

Właśnie rozpoczęliśmy jej pierwszy etap, czyli zbieranie zgłoszeń. Bo „Gazelą Biznesu” firma może zostać „świadomie” bądź „zaocznie”. Ten pierwszy sposób polega na samodzielnym wypełnieniu formularza zgłoszeniowego dostępnego na stronie internetowej www.pb.pl. To sposób najpewniejszy i gwarantujący, że kandydatura firmy zostanie poddana weryfikacji.

„Zaocznie” zaś „Gazelami Biznesu” zostają te firmy, które zgłoszenia nie złożyły, ale publikują w ogólnodostępnych źródłach swoje wyniki finansowe i są wyszukiwane przez pracowników wywiadowni Coface

Poland, opracowującej na zlecenie redakcji „PB” ostateczną listę laureatów. Ta druga droga do tytułu jest mniej pewna ze względu na nie zawsze możliwe dotarcie na czas do aktualnych danych. Lepiej więc, żeby firmy, którym na nim zależy, zgłosiły się same. W obu przypadkach podstawowym warunkiem jest oczywiście spełnienie przez firmę kryteriów rankingu.

A rzeczywiście opłaca się być „Gazelą Biznesu”. Zwłaszcza teraz — w czasie gospodarczej zawieruchy, która opanowała Europę — warto zabiegać o tytuł, który potwierdza, że firma z roku na rok osiąga dobre wyniki finansowe, rozwija się dynamicznie i działa rzetelnie. To potwierdzenie jest tym cenniejsze, im bardziej niepewna sytuacja gospodarcza.

Ale to nie jest jedyna korzyść z bycia „Gazelą”. Przedstawiciele wszystkich firm, które zakwalifikowały się do rankingu, są zapraszani do udziału w regionalnych galach „Gazel Biznesu”. A te spotkania są okazją nie tylko do świętowania, ale także do wymiany opinii. Doświadczenia poprzednich lat wskazują zaś, że gale dały początek wielu wspólnym przedsięwzięciom firm zakwalifikowanych do rankingu.

Jego wiarygodność, oprócz lat tradycji, podnosi także to, że wszystkie związane z nim działania są całkowicie bezpłatne. Mimo że termin składania zgłoszeń upływa dopiero 30 września 2012 r., już dzisiaj zachęcamy do zgłaszania się wszystkich zainteresowanych udziałem w rankingu „Gazel Biznesu”.

Kto może zostać „Gazelą Biznesu”?

O tytuł „Gazeli Biznesu 2012” mogą się ubiegać firmy, które spełniają wszystkie poniższe kryteria: — rozpoczęły działalność przed 2009 r. i prowadzą ją nieprzerwanie do dzisiaj, — w 2009 r. osiągnęły wartość sprzedaży nie mniejszą niż 3 mln zł i nie większą niż 200 mln zł, — w latach 2009-11 z roku na rok odnotowywały wzrost przychodów ze sprzedaży, — w latach 2009-11 ani razu nie odnotowały straty, — umożliwiły analizę swoich wyników finansowych przynajmniej od roku 2009 (publikując je w Monitorze Polskim B albo przekazując dane do Coface Poland lub Bonnier Business, albo udostępniając je poprzez wypełnienie formularza zgłoszeniowego).

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Wojciech Kowalczuk

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu