„Nie obniżajcie cen, zmniejszajcie moce”

Małgorzata Grzegorczyk
19-11-2008, 06:56

Profesor Hermann Simon, niemiecki guru biznesu, radzi polskim przedsiębiorcom jak przetrwać kryzys.

Producenci dóbr trwałych muszą ciąć produkcję. Tak przekonuje profesor Hermann Simon, założyciel firmy Simon-Kucher & Partners.

- Lepiej zmniejszyć wydajność niż zmniejszać ceny. Rozumie to doskonale branża stalowa, ale absolutnie nie pojmują producenci telewizorów. Ludzie przestają kupować nie dlatego, że cena jest za wysoka, ale dlatego, że boją się o przyszłość i wolą odłożyć pieniądze na czarną godzinę. Dlatego radzimy swoim klientom, by zaakceptowali spadek produkcji o 20 proc., bo to lepsze od cięcia cen o jedną piątą – mówi szef Simon-Kucher & Partners.

Ale na przykład producentowi luksusowych łodzi jego firma poradziła, by wprowadził promocję: sześć łodzi w cenie pięciu.

- Zachęcamy też firmy, by podwyższyły poziom usług. W ostatnich latach wszyscy koncentrowali się na produkcji zaniedbując klienta. Teraz można ludzi z firmy przenieść do działu sprzedaży. Producentowi łodzi doradziliśmy też, by wziął udział w targach np. w Dubaju, bo tam nadal są pieniądze – opowiada profesor Simon.

Wierzy, że nawet w ciężkich czasach można tworzyć nowe firmy. Tak jak Georg Kofler, były prezes płatnej telewizji Premiere. Założył on Kofler Energy, firmę, która oferuje przedsiębiorstwom i osobom prywatnym obniżenie ich kosztów energii o 10 proc. Spółka na własny koszt wymienia ocieplenie, instalacje, itd. Jej zyski to dodatkowe oszczędności na energii uzyskane dzięki inwestycji.

- Kofler bazuje na strachu związanym z rosnącymi kosztami energii i niechęci do inwestowania własnych pieniędzy. Zobaczymy, jak mu pójdzie – zastanawia się Hermann Simon.


 

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Małgorzata Grzegorczyk

Najważniejsze dzisiaj

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Gospodarka / „Nie obniżajcie cen, zmniejszajcie moce”