Obejrzyj się! Już za chwilę kobiety będą przypominały zimne blondynki z filmów Alfreda Hitchcocka lub demoniczne bohaterki opowieści sprzed wielu wieków.
Jesień nie przyniesie rewolucji — przynajmniej w szafie. Projektanci Monnari, Pabii czy Solaru powrócili do znanych i lubianych przez kobiety wzorów i fasonów. Ale…
Powrót do przeszłości
Kobieta ubierana przez Monnari może wyglądać jak filmowa gwiazda z lat 50. i 60. Jej atrybutem jest zaznaczona talia oraz pełny biust. Styl pozwolą odtworzyć spódnice ołówkowe lub rozkloszowane, spodnie cygaretki o długości 7/8, bluzki z wiązaniami. W palecie barw dominuje czerń w połączeniu ze srebrem i złotem oraz szarość z akcentami zieleni, czerwieni i mocnego chabrowego koloru.
Drugim nurtem staje się „gotycka dama”. Aby się do niej w pewnej mierze upodobnić, należy założyć sutą spódnicę do kolan — z mocno zaznaczoną talią — i krótki żakiet na białą bluzkę z ogromną kokardą. Ubrania te uszyto w odcieniach brązów i zieleni wzbogaconych o refleksy postarzonego złota.
Czas bambino
Nowoczesną linię, złamaną słodyczą lat 60., lansuje Pabia. Podstawę kolekcji stanowią garnitury, często inspirowane męską szafą, ale także gorsetowe sukienki i dopasowane kostiumy z ołówkową spódnicą. Całość dopełniają szmizjerki i układane spódnice. W kolorystyce bryluje czerń i szarość we wszystkich akcentach, uzupełniane beżem, fioletem z akcentami spłowiałego różu indyjskiego czy „techniczne” srebro.
Solar kusi przede wszystkim „kobiecymi” sukienkami. Do wyboru (wąskie i szerokie, na ramiączkach i bez nich), do koloru (czerwień, fiolet, turkus i amarant). Sukniom towarzyszą zawsze wyraziste dodatki — długie korale, kokardy czy pąki kwiatów.
Współczesność w technice
Moda nie byłaby sobą, gdyby tylko interpretowała wzory sprzed lat. W tych kolekcjach nowością są przede wszystkim tkaniny, wykonane ze szlachetnych, naturalnych włókien (jedwab czy wełna). W czasie produkcji traktowano je surowo: poddawano procesom starzenia czy filcowania. Zwracają też uwagę „koalicje tkanin”. Częstym widokiem będzie na przykład zestawienie futra i jedwabiu, cienkich jak mgła szyfonów i surowych wełen czy tkanin błyszczących ze „znoszonymi matowymi”. Ubrania są — pozornie — nieefektowne, co przy doskonałym gatunku tworzy klimat ukrytego, dyskretnego luksusu. Co było do okazania. l
