Nie tylko logo firmy

Danuta Hernik
opublikowano: 2000-10-26 00:00

Nie tylko logo firmy

Promocja marki jest realizowana nie tylko przez obecność na targach , ale też przez prezentację produktu opatrzonego rozpoznawalnym znakiem dokumentującym jego najwyższą jakość.

Podstawowym celem zarówno konkursu, jak i targów Teraz Polska jest promowanie wybranych polskich produktów i usług w kraju oraz za granicą.

W halach targowych

Pierwsza wystawa z cyklu Teraz Polska odbyła się w październiku 1999 r. w Hamburgu, pod patronatem Ministerstwa Gospodarki. Drugą zorganizowano w Rotterdamie we wrześniu tego roku. Kolejna odbędzie się w Budapeszcie, w grudniu 2000 r., a następna w marcu 2001 r. w Niżnym Nowgorodzie w Rosji.

Uczestnicy wystaw Teraz Polska otrzymują specjalne dofinansowanie Ministerstwa Gospodarki. Jak informuje Elżbieta Tęsna, prezes firmy Eltar, wyspecjalizowanej w organizowaniu polskich ekspozycji na targach zagranicznych i od przeszło dwóch lat współorganizującej zagraniczne wystawy Teraz Polska, w ostatniej edycji była to kwota 7,5 tys. zł. na firmę, co stanowiło 55 proc. kosztów powierzchni zabudowanej stoiska. Ministerstwo dofinansowuje również katalog targowy, pokrywając około 50 proc. jego kosztów.

Co daje ten znak

Logo Teraz Polska jest w kraju rozpoznawalne, kojarzy się z dobrą marką i konkursem, którego kryteria nie każda firma może spełnić.

— Godło to jest z jednej strony znakiem promocyjnym, z drugiej marką narodową mającą poświadczać najwyższą światową jakość polskiego produktu czy usługi. I od tych dwóch elementów należy wyprowadzać listę korzyści, jakie może uzyskać przedsiębiorstwo mające prawo do jego używania. Oczywiście fundacja gwarantuje laureatom szereg zniżek na emisję reklam, członkostwo w klubie Teraz Polska, udział we własnych imprezach. Ale aby to wszystko zadziałało promocyjnie i stało się narzędziem w walce konkurencyjnej musi nastąpić zintegrowanie promocyjnych działań, fundacji i laureata. Przynosi to efekty w postaci zwiększenia sprzedaży, zwiększenia prestiżu firmy, wzrostu zainteresowania prasy — twierdzi Marek Moczkowski, prezes Fundacji Polskiego Godła Promocyjnego Teraz Polska.

Jego zdaniem jest wiele przykładów sukcesów rynkowych nagrodzonych produktów, m.in.: klej Atlasu, kosmetyki Kanion Pollena-Ewa, sprzęt AGD Zelmera. Na podstawie deklaracji firm oraz badań fundacji można powiedzieć, że przeciętny wzrost sprzedaży po uzyskaniu godła wynosi około 30 procent. Dowodem na opłacalność posługiwania się znakiem jest liczba kilkudziesięciu firm, które w ostatnim okresie przedłużyły sobie prawo do jego użytkowania.

Danuta Hernik

[email protected]