„Sześć największych barier dla rozwoju biznesu” — taki dokument z postulatami rozwiązania problemów trafi niedługo do resortów finansów i gospodarki, a także do posłów. Oficjalne pismo w tej sprawie szykuje zarząd Polskiej Izby Artykułów Promocyjnych. Do wspomnianych największych barier zaliczają oni: skomplikowane ustawodawstwo, niejednorodność interpretacji przepisów podatkowych, biurokrację, brak wsparcia polskich eksporterów, problemy związane z zamówieniami publicznymi. Dużym problemem małych i średnich firm nadal są np. wadliwe rozstrzygnięcia przetargów na podstawie kryterium cenowego.
— Przedsiębiorcy muszą poświęcać coraz więcej uwagi i ponosić coraz większe wydatki, aby sprostać ustawodawcy — ocenia Anna Szcześniak, dyrektor Instytutu Badań nad Demokracją i Przedsiębiorstwem Prywatnym. Dlatego niewiele ofert małych firm wygrywa w przetargach.