Niedojrzałość cyfrowa MŚP

opublikowano: 03-10-2018, 22:00

Tylko 5 proc. średnich i dużych przedsiębiorstw w Polsce zalicza się do liderów transformacji cyfrowej.

Jedna trzecia (34 proc.) należy do grupy o najniższym poziomie digitalnej dojrzałości. Co czwarty (24 proc.) podmiot został zakwalifikowany do organizacji wdrażających. Im mniejsza firma, tym jest gorzej ze zrozumieniem powiązań między biznesem a technologiami — wynika z badania spółek Dell i Intel. 91 proc. firm spotyka się z poważnymi przeszkodami w transformacji cyfrowej. Najważniejsze to: zmiany w ustawodawstwie i przepisach, skromny budżet i zasoby, nadmiar informacji — to głównie bolączka mniejszych instytucji. Ankietowani mówili też o braku wsparcia ze strony kierownictwa i pomysłów na transformację cyfrową. By zmniejszyć dystans do liderów, 61 proc. przedsiębiorstw z pomocą IT przyśpiesza rozwój nowych produktów i usług, 52 proc. wykorzystuje analitykę w czasie rzeczywistym, a 47 proc. uwzględnia bezpieczeństwo i prywatność we wszystkich urządzeniach i aplikacjach.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Mirosław Konkel

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy

MSP

Puls Biznesu

Gospodarka / Niedojrzałość cyfrowa MŚP