Nielsen: skurczył się rynek napojów bezalkoholowych

ISBnews
06-02-2014, 09:46

Rynek napojów bezalkoholowych zmniejszył się o 1,1%, do 11,76 mld zł w 2013 r., poinformowała "Rzeczpospolita" powołując się na dane firmy badawczej Nielsen.

"Czasy, gdy sprzedaż napojów bezalkoholowych rosła w szybkim tempie, się skończyły. W 2013 r. wydaliśmy na nie 11,76 mld zł, o 1,1% mniej niż rok wcześniej – podaje Coca-Cola HBC Polska za firmą badawczą Nielsen. Dla porównania: w 2007 r., gdy wartość rynku wynosiła około 9,3 mld zł, sprzedaż urosła w rok o 17%. Wyhamowanie tempa widoczne było już w 2009 r., gdy wydaliśmy na napoje ponad 11 mld zł. Ich sprzedaż urosła wówczas tylko o 4%" - czytamy w artykule.

Na rynku napojów wzrosła sprzedaż wody - o 2,4% r/r do 3,1 mld zł w 2013 r., a spadła napojów gazowanych - o 1,2% do ok. 3,8 mld zł.

"Nadal więcej niż na wodę wydajemy na soki, nektary i napoje owocowe. W ubiegłym roku wartość ich sprzedaży sięgnęła 3,5 mld zł, ale była o 1,9% mniejsza niż rok wcześniej" - czytamy dalej.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: ISBnews

Najważniejsze dzisiaj

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Rolnictwo / Nielsen: skurczył się rynek napojów bezalkoholowych