W środę niemiecka agencja rządowa KBA podano, że liczba nowo zarejestrowanych samochodów marki Tesla spadła w styczniu o 59,5 proc. rok do roku do 1277 egzemplarzy. We wskazanym okresie cały niemiecki rynek nowych aut zmniejszył się o 2,8 proc. rdr, do nieco ponad 207 000 pojazdów, a segment aut elektrycznych, w którym konkuruje Tesla, zyskał na popularności. Sprzedaż aut zeroemisyjnych wszystkich marek wzrosła bowiem o 53,5 proc. do prawie 34 500 sztuk.
Duże spadki w Szwecji, Norwegii i Francji
Dane dotyczące rejestracji samochodów w Szwecji i Norwegii opublikowane na początku tego tygodnia również pokazały, że Tesla straciła w styczniu udziały w rynku. Spadek rejestracji nowych aut sięgnął odpowiednio 44 proc. dla Szwecji i 38 proc. dla Norwegii. Podobną tendencję zaobserwowano we Francji - w tym kraju w styczniu zarejestrowano niemal o dwie trzecie mniej nowych pojazdów amerykańskiego producenta niż rok wcześniej.
Media sugerują, że na słabnące wyniki sprzedaży Tesli w Europie Zachodniej ma wpływ rosnąca niechęć do Elona Muska, który zaangażował się politycznie i jest dziś jednym z najbliższych współpracowników prezydenta USA Donalda Trumpa.
Brytyjski dziennik "The Telegraph" pisał niedawno, że postawa szefa Tesli, w tym np. wspieranie AfD przed wyborami w Niemczech, wywołuje negatywne komentarze nie tylko po stronie europejskich polityków, ale również zwykłych konsumentów.