Czytasz dzięki

Niemcy: produkcja aut najniższa od 23 lat

opublikowano: 07-01-2020, 08:41

Globalna wojna handlowa, nowe regulacje dotyczące emisji spalin, kosztowna zmiana technologii to czynniki odciskające swoje piętno na niemieckiej branży motoryzacyjnej, która odnotowała spadek produkcji do najniższego poziomu od niemal ćwierć wieku.

Branżowa grupa lobbingowa VDA poinformowała, że niemieccy producenci samochodów w tym koncerny Volkswagen, BMW i Daimler, wyprodukowali w 2019 r. 4,66 miliona pojazdów w krajowych fabrykach. To najsłabszy wynik od 1996 r. Zdaniem VDA, 9-proc. spadek był wynikiem malejącego popytu z rynków międzynarodowych.

Motoryzacja
Zobacz więcej

Motoryzacja fot. Bloomberg

Potęga motoryzacyjna zza Odry stała się w ostatnich latach obiektem wielu afer, szczególnie związanych z fałszowaniem danych o emisji spalin, co podkopało zaufanie do tamtejszych producentów samochodów. Wszyscy główni gracze, nie tylko producenci aut, ale także i części i wyposażenia, jak np. producent opon Continental zmuszeni są do znaczących cięć w celu obniżenia kosztów.

Jednocześnie branża musi wydać miliardy euro na opracowanie czystszych pojazdów i przeciwdziałanie pojawianiu się usług współdzielenia jazdy, takich jak Uber Technologies.

Według szacunków VDA, niemiecki rynek samochodów wzrósł w zeszłym roku o 5 proc. po tym, jak kupujący zarejestrowali 3,6 mln nowych samochodów, najwięcej od 2009 roku. Jednak zdaniem organizacji, rynek prawdopodobnie się skurczy w tym roku.

Z kolei według ostatnich danych Federalnego Urzędu ds. Transportu Samochodowego (KBA) kraj umocnił swoją niedawno zdobytą pozycję lidera nad Norwegią jako największego rynku pojazdów elektrycznych w Europie po sprzedaży 63 281 aut elektrycznych.

Cztery kółka
Newsletter na temat rynku motoryzacyjnego: premiery, nowości, branżowe ciekawostki.
ZAPISZ MNIE
×
Cztery kółka
autor: Łukasz Ostruszka
Wysyłany co dwa tygodnie
Łukasz Ostruszka
Newsletter na temat rynku motoryzacyjnego: premiery, nowości, branżowe ciekawostki.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Tadeusz Stasiuk, Bloomberg

Polecane