Niemiecki luksus rządzi w USA

ŁO, Bloomberg
opublikowano: 2011-06-02 10:42

Producenci luksusowych samochodów z Niemiec nadal  liderują na lukratywnym amerykańskim rynku.

Prawdziwym hitem jest nowe BMW serii 5, którego sprzedaż podskoczyła w ostatnim miesiącu o 84 proc. Sprzedaż całej oferty BMW wzrosła o 16 proc. względem analogicznego okresu rok wcześniej.

Wszystkie generacje BMW 5 (fot. BMW)
Wszystkie generacje BMW 5 (fot. BMW)
None
None

W pierwszych pięciu miesiącach tego roku Bawarczycy sprzedali 92 068 samochodów. Drugie miejsce zajmuje Mercedes-Benz (90 274), a dopiero trzeci jest japoński Lexus (77 237), który królował w segmencie luksusowym w USA przez 11 lat.

Trwa też wielka wojna na zniżki. W Mercedesie upusty w przeliczeniu na jedno auto wzrosły w maju o 27 proc., a w BMW o 6,7 proc. Zniżki na modele Lexusa obniżono natomiast aż o 51 proc.

Ciągle kiepsko radzą sobie lokalni producenci luksusowych aut. Sprzedaż należącej do koncernu General Motors marki Cadillac spadła o 5,7 proc.