Niemcy walczą o klientów z Wall Street

ŁO, Bloomberg
opublikowano: 2011-04-21 11:52

Mercedes-Benz i BMW, czołowi niemieccy producenci samochodów, zainwestują ponad 280 mln USD w poprawienie standardu swoich salonów na Manhattanie w Nowym Jorku. Obie marki chcą być liderem amerykańskiego rynku aut luksusowych.

Mercedes wyłoży 220 mln USD na nowy salon przy 11 Alei, a trzy bloki dalej BMW wyremontuje kosztem 60 mln USD swój dotychczasowy salon.

Prezentacja koncepcyjnego Mercedesa klasy A w dotychczasowym salonie na Manhattanie (fot. Bloomberg)
Prezentacja koncepcyjnego Mercedesa klasy A w dotychczasowym salonie na Manhattanie (fot. Bloomberg)
None
None

Jesse Toprak, analityk z TrueCar.com, przekonuje, że na Manhattanie pracują najlepsi klienci obu marek, a największą sprzedaż notują one w miesiącach, w których bankowcy odbierają premie.

Do tej pory liderem w segmencie aut luksusowych w USA był japoński Lexus. W pierwszych trzech miesiącach tego roku najwięcej egzemplarzy sprzedały jednak marki Mercedes (53 346) i BMW (52 617), a dopiero później Lexus (47 356).