Niezaspokojony apetyt ADS

ML
opublikowano: 2008-06-05 00:00

Dystrybutor napojów i alkoholu słabo zaczął rok. Mimo to zarząd podtrzymuje całoroczne prognozy i snuje plany przejęć.

Dystrybutor napojów i alkoholu słabo zaczął rok. Mimo to zarząd podtrzymuje całoroczne prognozy i snuje plany przejęć.

Krakowska spółka Advanced Distribution Solutions (ADS), która tworzy ogólnopolską firmę dystrybuującą napoje alkoholowe i bezalkoholowe, chce w tym roku łącznie przejąć od 6 do 11 podmiotów z branży. Obecnie w skład grupy ADS wchodzą: Star-Napoje Poznań, Inter-Hurt, Danpol, Max-Beer Strzelec, Nibres Słupsk, Mag-Mar Racibórz, Empat, Bomark oraz RO&MA. Do listopada wszystkie spółki zależne znajdą się w strukturach ADS.

— Odtąd wszystkie przejmowane podmioty będą automatycznie wchłaniane do grupy — zapewnia Marian Przedpolski, prezes ADS.

Tegoroczne inwestycje spółka będzie finansować z własnych pieniędzy i kredytów. Ale uwaga! Zarząd rozważa także przeprowadzenie emisji akcji.

W pierwszym kwartale ADS miała 107,30 mln zł przychodów ze sprzedaży i 1,65 mln zł straty netto. Rok wcześniej było to odpowiednio: 0,16 mln zł i 0,41 mln zł straty. Mimo słabego pierwszego kwartału prezes podtrzymał całoroczne prognozy, które mówią o uzyskaniu 610 mln zł przychodów ze sprzedaży i 8,5 mln zł zysku netto.

— Pierwszy kwartał jest najsłabszy w naszej branży — wyjaśnia prezes.

Poprzedni zapowiadał, że do końca 2009 r. ADS będzie mieć 1,5 mld zł sprzedaży i rentowność operacyjną na poziomie 3,5-4 proc.

— Będziemy się starać o takie wyniki — zapewnia Marian Przedpolski.

Na zamknięciu wczorajszej sesji za jeden walor płacono 0,51 zł, tyle samo co we wtorek.